سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
کتاب 96 صفحه‌ای جدید موراکامی به زبان انگلیسی کریسمس می‌رسد

در ایام تعطیلات کریسمس برای مخاطبان انگلیسی‌زبان ترجمه داستان کوتاه «کتابخانه عجیب» نوشته هاروکی موراکامی روانه بازار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هنوز مدتی کوتاه از انتشار رمان جدید هاروکی موراکامی نگذشته است که ناشر انگلیسی کتاب‌های وی از انتشار یک کتاب جدید از این نویسنده مشهور ژاپنی خبر داد.

به گفته این انتشارات قرار است کتابی به زبان انگلیسی در ایام تعطیلات کریسمس روانه بازار شود که «کتابخانه عجیب» نام‌گرفته است. این کتاب در سال 2008 به زبان ژاپنی منتشرشده بود و نسخه جدید آن با ترجمه «تد‌گاسن» که در 2 دسامبر سال 2014 منتشر خواهد شد، دارای تصاویر و طراحی‌های خاص برای مخاطب انگلیسی‌زبان خواهد بود.

این کتاب داستان پسربچه‌ای مدرسه‌ای را روایت می‌کند که در بازدید از کتابخانه‌ای ماجراهای غیرمنتظره‌ای برایش اتفاق می‌افتد. درراه خانه به مدرسه، راوی جوان این کتاب خودش را در میان این سؤالات پیدا می‌کند که چگونه در دوران امپراتوری عثمانی کتاب‌ها و متون جمع‌آوری می‌شدند.

وی برای تحقیق درباره این موضوع به کتابخانه محلی می‌رود که با پیرمردی روبرو می‌شود که او را به اتاق مطالعه راهنمایی می‌کند که زیر کتابخانه قرار دارد. آنجا یک چوپان نیز حضور دارد که خودشان را زندانی می‌بینند.

او شیرینی‌های خوبی درست می‌کند و دختری دارد که با دستانش صحبت می‌کند. مادرش از دیر رسیدن پسر برای غذا نگران می‌شود ولی در همین حال پیرمرد برای خوردن مغز پسرک نقشه می‌کشد.

«لیز فولی» مدیر انتشارات هارویل‌سکر از انتشار نسخه مصور کتاب موراکامی اظهار هیجان می‌کند و می‌گوید این کتاب نوعی هدیه برای مردم در ایام کریسمس محسوب می‌شود. تخیل موراکامی کم‌نظیر است و موجب رضایت طرفداران می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها