شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
19 پیشکسوت و کارآفرین به دور نهایی جشنواره صنعت چاپ راه یافتند / صنعت چاپ پایه و اساس توسعه فرهنگ و اقتصاد

دبیر چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ از انتخاب 13پیشکسوت و 6 کارآفرین برتر حوزه چاپ خبر داد همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان درباره این صنعت گفت: صنعت چاپ پایه و اساس توسعه فرهنگ و اقتصاد است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمودرضا برازش با اعلام این خبر گفت: با شروع چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ طی نامه‌ای از تمامی استان‌ها درخواست شد تا پیشکسوتان و کارآفرینان استانی خود را به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ اعلام کنند.

وی افزود: استان‌ها از این طرح استقبال خوبی کردند و 109 پیشکسوت و 51 کارآفرین از استان‌های کشور به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ معرفی شدند.

برازش درباره روند کارشناسی برای انتخاب پیشکسوتان و کارآفرینان این دوره از جشنواره گفت: برای انتخاب پیشکسوتان و کارآفرینان آیین‌نامه خاصی وجود دارد.

پیشکسوتان باید بیش از 60 سال سن داشته باشند و 30 سال در حوزه چاپ به فعالیت پرداخته باشند. در بخش کارآفرینان نیز بیشتر تلاش شد تا از افراد خلاق در حوزه چاپ که در اشتغال‌زایی و موضوع اقتصاد مقاومتی ابتکاراتی داشتند، تجلیل به عمل آید.

وی افزود: پس از برگزاری آخرین نشست کمیته انتخاب پیشکسوتان برتر صنعت چاپ 13 پیشکسوت و 6 کارآفرین برتر به دور پایانی کارشناسی‌ها رسیدند.

برای انتخاب پیشکسوت و کارآفرینان برتر پالایش دیگری انجام خواهد شد و تلاش می‌شود در چند روز آینده افراد برگزیده اعلام شوند.

صنعت چاپ پایه و اساس توسعه فرهنگ و اقتصاد است
همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به نقش صنعت چاپ در سایر صنایع گفت: صنعت چاپ به دلیل وابستگی به سایر صنایع، پایه و اساس توسعه فرهنگی و اقتصادی است.

قنواتی اظهار کرد: امروز صنعت چاپ پایه و اساس توسعه فرهنگی و اقتصادی است و به همین دلیل باید به عنوان یکی از محورهای توسعه مورد توجه قرار گیرد و اگر فاصله ای با سطح اول دنیا دارد باید جبران شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به روز ملی صنعت چاپ گفت: 11 شهریورماه، روز ملی صنعت چاپ فرصت مناسبی برای تجلیل از پیشکسوتان، مدیران و کارگران صنعت چاپ استان خوزستان است. این روز بهترین زمان برای فرهنگ سازی و مقایسه وضعیت صنعت چاپ ایران با سایر کشورها است زیرا صنعت چاپ از ابعاد سیاسی، فرهنگی و علمی جامعه جدا نبوده و تاثیر آن در توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست.

قنواتی در توضیح نقاط قوت صنعت چاپ استان خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان با وجود بیش از 300 هزار واحد صنعتی و تولیدی، دسترسی به بازارهای کشورهای همسایه عربی و وجود کارخانه و شرکت‌های صنعتی مانند نفت، پتروشیمی و فولاد می‌تواند فرصت مناسبی برای صنعت چاپ استان باشد.

وی ادامه داد: امروز صنعت چاپ کشور با مشکلاتی همراه است و صنعت چاپ خوزستان هم از این قاعده مستثنی نیست، برای مثال می‌توان به کم رونق بودن بازار باتوجه به بحران اقتصادی، کم بود تسهیلات و اعتبارات بانکی و نبود نیروی متخصص ماشین آلات چاپی اشاره کرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در توضیح راهکارهای حل مشکلات صنعت چاپ گفت: تصویب استانداردهای لازم در صنعت چاپ، جلوگیری از ورود ماشین آلات چاپ فرسوده، برنامه ریزی، مقررات زدایی، اصلاح قوانین، تدوین قانون جامع برای خصوصی سازی و نظارت بیشتر بر فرایند چاپ، تلاش برای محقق شدن فعالیت مالیاتی چاپخانه داران بر اساس بند «ل» تبصره 139 قانون مالیات‌های مستقیم وداشتن بانک اطلاعاتی و دسترسی به اطلاعات مربوط به چاپ و نشر از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به پیشرفت صنعت چاپ کشور کمک کند.

قنواتی در بخش پایانی صحبت هایش اظهار کرد: امیدوارم که به زودی با توسعه صنعت چاپ کشور بتوانیم شاهد حضور فعال صنعت چاپ کشور در عرصه‌های بین‌المللی باشیم.

* در این باره بخوانید:
(1) رئیس بخش مسابقات علمی جشنواره صنعت چاپ معرفی شد (اینجا)
(2) برازش: نمایشگاه دایمی آثار چاپی در وزارت ارشاد برپا می‌شود/ایران عقیده: کیفیت باید اولویت صنعت چاپ باشد (اینجا)
(3) آمادگی آذربایجان شرقی برای برگزاری «جشن خانواده صنعت چاپ» (اینجا)
(4) طرح بانک اطلاعات چاپخانه‌‌های کشور اجرا می‌شود/ انتصاب رئیس بخش تقدیر از پیشکشوتان و کارآفرینان صنعت چاپ (اینجا)
(5) استقبال استان‌های کشور از برگزاری «جشن خانواده صنعت چاپ»/ صنعت چاپ باید به فکر صادرات باشد (اینجا)
(6) انتصاب رییس بخش مسابقات تخصصی آثار چاپی جشنواره صنعت چاپ/ سوری: صنعت چاپ در سکوی پرتاب قرار دارد (اینجا)
(7) حمایت مجلس از صنعت چاپ کشور/ آمادگی 10 استان برای برگزاری «جشن خانواده صنعت چاپ» (اینجا)
(8) آثار شرکت کننده در جشنواره صنعت چاپ از راه رسیدند (اینجا)
(9) نتایج مسابقات علمی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ آذرماه اعلام می‌شود. (اینجا)
(10) آمادگی استان همدان برای برگزاری جشنواره صنعت چاپ/دولت یازدهم با تدبیر خود امید را به صنعت چاپ برگرداند. (اینجا)
(11) نخستین نشست انتخاب پیشکسوتان برتر چاپ، فردا برگزار می‌شود /باید تحرک را به صنعت چاپ بازگرداند. (اینجا)
(12) پوستر چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ طراحی شد (اینجا)
(13) تور یک‌روزه خبرنگاران فرهنگ و کتاب برای دیدار از چاپخانه‌ها (اینجا)
(14) دمیرچی: پیشکسوتان حوزه چاپ، سرمایه‌های پنهان این صنعت هستند(اینجا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط