شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
تخصصی شدن نمایشگاه کتاب تهران در نشست‌های خانه کتاب بررسی می‌شود

با تاکید علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح تخصصی شدن نمایشگاه کتاب تهران در نشست‌های خانه کتاب بررسی می‌شود.

«مالک شجاعی جشوقانی» مدیر سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری كتاب ايران(ايبنا) با اعلام این خبر اظهار کرد: مؤسسه خانه کتاب با هدف آسیب‌شناسی، واکاوی و تحول در عرصه برگزاری هر چه کارآمدتر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و رسیدن به الگویی برتر که بتواند راهبردهای کلان نظام در عرصه کتاب را تحقق بخشد، در صدد برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور نخبگان، مدیران و اندیشوران این عرصه است. یکی از مهم‌ترین شاخص‌های نمایشگاه‌های کتاب کارآمد دنیای امروز، تأکید بر غنی‌سازی و کیفیت‌بخشی تخصصی به آنهاست. البته در این نشست‌ها همه ابعاد و زوایای نمایشگاه در قالب طرحی جامع بررسی خواهد شد. 

وی ادامه داد: تصمیم خانه کتاب در برگزاری این نشست‌های تخصصی زمانی جدی‌تر شد که وزیر محترم ارشاد جناب آقای دکتر علی جنتی در پاسخ به یکی از پیشنهادهای مدیر عامل خانه کتاب، به طور مبنایی و علی‌الاصول با تخصصی شدن نمایشگاه کتاب موافقت کلی کرد. البته ايشان برای تعمیق نگاه و رویکرد تخصصی و واکاوی ابعاد گوناگون آن خواستار مشاورت و نشست با نخبگان و تدوین یک طرح منطقی و واقع‌گرایانه شده است. 

مدیر سرای اهل قلم افزود: ضمن این‌که برگزاری چنین نشست‌هایی در خانه کتاب از توصيه‌های مبنایی جناب دکتر صالحی، معاونت فرهنگی هم بوده است. 

شجاعی‌جشوقانی ادامه داد: سامان‌بخشی اقتصاد و سياست نشر، مدیریت کتاب و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دیگر اهداف تدوین و ارائه طرح مذکور به شمار می‌آید. 

مدیر سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب توضیح داد: خوشبختانه کلیّات ایده تخصصی شدن نمایشگاه کتاب تهران از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه قرار گرفته است. وزیر ارشاد در این راستا به مدير عامل خانه كتاب تأکید کرده است که این نشست‌ها (نشست‌های تخصصی آسیب‌شناسی، ارزیابی و الگوی برتر) با حضور جمعی از صاحبنظران و کارشناسان برگزار شود و در پایان کار کارشناسی، طرح منسجم و قابل اجرا ارائه شود تا مبنای برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های برپایی نمایشگاه کتاب قرار بگیرد.

شجاعی جشوقانی در پایان، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است که برپایی سلسله نشست‌های تخصصی آسیب‌شناسی، ارزیابی و الگوی برتر را از شهریورماه آغاز می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط