جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۳
دیدار کودکان با سیاه کوچولو و سفید کوچولو

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «سیاه کوچولو، سفید کوچولو» از مجموعه کتاب‌های مرغک، نوشته حمیده زاهد شکرآبی را روانه بازار کتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «سیاه کوچولو، سفید کوچولو» از مجموعه کتاب‌های مرغک، به موضوع دوستی و نیاز به داشتن همبازی برای کودک به عنوان یک موجود اجتماعی با شیوه‌ای خلاقانه می‌پردازد.

این کتاب با طراحی و تصویرگری سمانه قاسمی ماجرای دو خرگوش سیاه و سفید را برای گروه سنی «الف» (پیش دبستانی و اول دبستان) بیان می‌کند که با هم آشنا می‌شوند و طی هفت روز در هنگام بازی اتفاق‌هایی برایشان می‌افتد و چیزهای زیادی از همدیگر یاد می‌گیرند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «در روز دوم سیاه کوچولو و مادرش توی دشت دنبال گل‌های خوشمزه می‌گشتند. سفید کوچولو و مادرش هم توی دشت دنبال دانه‌های خوشمزه می‌گشتند. آن‌ها دوباره به هم رسیدند و به هم نگاه کردند. در روز سوم سفید کوچولو و مادرش به سبزه‌زار رفتند. سفید کوچولو و سیاه کوچولو همدیگر را دیدند و گوش‌هایشان را برای هم تکان دادند...»

کتاب‌های مرغک تلاشی است برای تولید کتاب‌های قصه، بازی و سرگرمی که همراه با بازی و سرگرم کردن کودکان به آن‌ها کمک می‌کند تا دنیای اطراف‌شان را بهتر حس کنند. دنیای پیرامونشان را بهتر بشناسند ، با کنجکاوی به دنیا بنگرند ، حساس و جست‌و‌جوگر بار بیایند. ذهنشان پرورش پیدا کند و نیروی اندیشه در آن‌ها رشد کند.

«سیب سرخ تپلی»، «برگ‌های ماندگار ادبیات کودک و نوجوان» و «کتابشناسی توصیفی» از دیگر آثار حمیده زاهد شکرآبی در حوزه کودک و نوجوان است.

کتاب «سیاه کوچولو، سفید کوچولو» در قالب 36 صفحه با شمارگان پنج هزار نسخه و بهای 40 هزار ریال از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها