چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
آشنایی با موسی مبرقع  با طلوع «ستاره درخشان» برای سومین‌بار

چاپ سوم کتاب «ستاره درخشان» نوشته حجت الاسلام رضا دیلمی وتصویرگری صادق داوری و حمید علیمحمدی از سوی انتشارات مسجد جمکران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این کتاب بیانگر زندگی نامه حضرت موسی مبرقع یکی از فرزندان امام جواد(ع) است که نویسنده شرح زندگانی این بزرگوار را از زمان ولادت تا چگونگی زندگی وتربیت وی، هجرت به قم، الطاف و کرامات و همچنین ارتحال را با زبانی ساده و قابل فهم برای نوجوانان بیان می کند.

موسی مبرقع فرزند امام جواد(ع) است و مادرش سمانه نام دارد که در سال214 هجری قمری در مدینه به دنیا آمد و پس از 82 سال عمر با برکت در سال 296 هجری قمری در محله چهل اختران شهر مقدس قم دیده از جهان فروبست.

دربخشی از این کتاب می خوانیم : «موسی مبرقع در نزد علما و بزرگان شیعه، انسانی راستگو، با ایمان، پرهیزگار و دانشمند بود. ایشان همچون حضرت یوسف صورتی زیبا و جذاب و نورانی داشت که هر وقت از بین مردم عبور می کرد، مردم دست از کسب و کار‌ برداشته و به تماشای ایشان می ایستادند . به همین دلیل ایشان نقابی به چهره مبارکشان می‌انداختند و از این جهت به مبرقع به معنای برقع و نقاب کشیده معروف شدند.

موسی مبرقع به مناطق مختلف سفر و مردم را راهنمایی می کرد. در طول این مدت به عراق و ایران و دیگر کشورها سفر کردو عاقبت در ادامه نقشه متوکل عباسی، برخی از کسانی که ایمان قوی نداشتند، فریب خوردند و موسی مبرقع را تنها گذاشتند ...»

کتاب ستاره درخشان با شمارگان پنج هزار نسخه و قیمت هزار و 500تومان از سوی انتشارات مسجد جمکران عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها