پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
جایگاه تکنولوژی‌های حوزه نشر در تفاهم‌نامه وزارت ارشاد با معاونت علمی ریاست‌ جمهوری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین امضای یادداشت تفاهم‌ بین وزارت فرهنگ و ارشاد و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بیان کرد که این تفاهم‌نامه بیشتر به منظور بهره‌گیری‌ از فناوری‌های علمی و زیرساخت‌های دانش‌بنیان با تاکید بر حوزه‌های نشر کتاب، مطبوعات و فیلم و موسیقی تنظیم شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین امضای یادداشت تفاهم‌ بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، امروز چهارشنبه 4 تیرماه با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ساختمان  معاونت علمی و فناوری برگزار شد.

در این آیین ستاری در پاسخ به سوال خبرنگار (ایبنا) مبنی بر سهم حوزه نشر و کتاب در این تفاهم‌نامه گفت: فناوری‌های نرم که تکنولوژی‌های حوزه نشر نیز بخشی از آن است، یکی از شاخه‌های سیاست‌های اقتصاد دانش‌بنیان است که اشتغال فارغ‌التحصیلان علوم انسانی را می‌توان در این حوزه تعریف کرد. این افراد می‌توانند در بازار کاری که وزارت ارشاد ایجاد می‌کند مشغول شوند.

وی افزود: این تفاهم‌نامه امکاناتی گسترده برای فعالان حوزه فرهنگ و فناوری‌های نرم مانند IT و پروژه‌های خاص را نیز فراهم می‌کند.

ستاری ادامه داد: در حال حاضر بیشتر پروژه‌های ما در فناوری نرم نیست که به‌عنوان یک نقص مطرح می‌شود. حمایت‌ از همه شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت اول و دسترسی به این شرکت‌ها از کانال وزارت ارشاد امکان‌پذیر است.

در ادامه این آیین علی جنتی نیز گفت: این تفاهم‌نامه بیشتر به‌منظور بهره‌گیری‌ از فناوری‌های علمی و زیرساخت‌های دانش‌بنیان، با تاکید بر حوزه‌های نشر کتاب، مطبوعات و فیلم و موسیقی تنظیم شده است.

وی افزود: امیدواریم وزارت ارشاد به‌عنوان متولی صدور مجوز در سایه این تفاهم‌نامه، گام‌های مثبتی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای دسترسی به اهداف مفاد این تفاهم‌نامه بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها