دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
بی‌نیاز: فوتبال و ادبیات داستانی، محصولات مدرنیسم‌ هستند

فتح‌الله بی‌نیاز با اشاره به این‌که برخی بازی‌های جام جهانی برزیل را دنبال می‌کند، فوتبال و ادبیات داستانی را محصول مدرنیسم دانست که بر هم تاثیرگذارند. وی گفت که متاسفانه برخی به لیونل مسی، بازیکن آرژانتین توهین کرده‌اند؛ همانطور که آقای روحانی،‌ رییس‌جمهوری کشورمان نیز آماج توهین‌ها قرار می‌گیرد، چون قبح هتاکی در جامعه ما ریخته شده است.

بی‌نیاز به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)‌ گفت: برخی بازی‌های جام جهانی، به ویژه دیدارهای تیم ملی فوتبال کشورمان را در این رقابت‌ها دنبال می‌کند. من کارشناس فوتبال نیستم اما به نظرم ایران خیلی مقابل نیجریه بسته و دفاعی بازی کرد و البته نتیجه خوبی گرفت. 

نویسنده «دردناک‌ترین داستان عالم» با ابراز تاسف از توهین‌هایی که چندماه پیش از آغاز جام‌ جهانی، از سوی برخی کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی به لیونل مسی، بازیکن سرشناس تیم ملی آرژانتین شد، اظهار کرد: این یک آسیب اجتماعی است. متاسفانه وقتی آقای روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان آماج توهین برخی افراد قرار می‌گیرد و متاسفانه قبح هتاکی در جامعه ریخته شده، نباید از چنین اتفاقاتی تعجب کرد!‌ متاسفانه خیلی‌ها از این ادبیات شنیع الگو‌برداری می‌کنند. 

این نویسنده با اشاره به جذابیت‌های جهان فوتبال اضافه کرد: فوتبال بخشی از زندگی مردم دنیا شده و در واقع مقوله‌ای اجتماعی است که می‌تواند مثل دیگر مولفه‌های اجتماعی سیاسی، وارد جهان داستان هم بشود. وقتی کشورهای آمریکای لاتین با فوتبال در جهان خودنمایی کردند، خیلی‌ها گفتند به زودی جنبه‌های دیگری از غنای اجتماعی این کشورها در جهان مطرح می‌شود و این اتفاق هم افتاد. 

بی‌نیاز افزود: کشورهایی مانند کلمبیا، شیلی، برزیل و آرژانتین از آمریکای جنوبی و مکزیک از آمریکای مرکزی، فوتبال و ادبیات داستانی پیشرفته‌ای دارند. فوتبال و ادبیات داستانی هر دو محصول مدرنیسم‌اند و نمی‌توانند روی هم اثر نگذارند.  

فتح‌الله بی‌نیاز،‌ نویسنده و منتقد ادبیات داستانی است. از وی تا‌کنون آثاری مانند «ملاقات با مسیح»، «مکانی به وسعت هیچ»،‌‌ «عطش ماندگار» و «دریاسالار بی‌دریا»‌ منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها