یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
جام جهانی ادبیاتی‌ها با حضور شکسپیر، همینگوی،جی‌کی‌رولینگ و چارلز دیکنز

هرچند انگلیس در جام جهانی امسال مقابل اروگوئه و کاستاریکا نمایش ضعیفی داشت ولی ستاره های ادبی تیم یازده نفره انگلیس خوب به نظر می‌رسند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گاردین، این روزها هر کسی را که می‌بینی درباره فوتبال حرف می‌زند و تماشای فوتبال اولین انتخاب مردم است.

البته در این میان کسانی هم پیدا می شوند که به تفریحات دیگری علاقه داشته باشند ولی طبق نتیجه یک نظرسنجی بیشتر تفریحات غیر فوتبالی این روزها مطالعه کتاب است.

در یک نظرسنجی که در سایت مارکتینگ ویک انجام گرفته است حدود 37درصد از کسانی که علاقه‌ای به تماشای فوتبال و بازی های جام جهانی ندارند اولین گزینه خود برای سپری کردن اوقات فراغت را مطالعه کتاب عنولن می کنند و به همین خاطر انتشارات پنگوئن در اقدامی جالب جام پنگوئن راه اندازی کرده است و 16 تیم فوتبال ادبی از نویسندگان مشهور کشورهای مختلف تهیه کرده است.

هرچند انگلیس در جام جهانی امسال مقابل اروگوئه و کاستاریکا نمایش ضعیفی داشت ولی ستاره‌های ادبی تیم یازده نفره انگلیس خوب به نظر می‌ رسند. آستن، دیکنز و شکسپیر به طور حتم ستاره‌های این تیم هستند. زادی اسمیت و نیک هورنبی ستاره‌های جوان تیم انگلیس محسوب می‌شوند. بایرون و کیتس شایستگی خود را بارها در تیم انگلیس ثابت کرده‌اند.

جرج اورول در میانه‌های زمین بازی می‌کند و در نوک خط حمله نویسندگانی مثل جی.کی رولینگ و آگاتا کریستی بازی می‌کنند.

در این میان تیم آمریکا خیلی قوی به نظر می رسد. همینگوی و فیتزجرالد شاید در قالب و سبک تفاوت‌های زیادی داشته باشند ولی زوج حمله خوبی تشکیل می‌دهند. دی. پارکر در مقابل حملات تیم حریف به خوبی ایستادگی می‌کند و نویسندگانی مثل جی.دی سالینجر و توماس پینچون به خوبی استعداد خود را در تیم آمریکا نشان داده‌اند. در میان تیم‌های تکمیل شده از سوی انتشارات پنگوئن بعضی تیم ها به سختی به 11 نفر می‌رسند و بعضی مثل تیم یونان مسن‌ترین تیم را دارند که متوسط سنی بازیکنانش به 2هزار سال می‌رسد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها