دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
اسلام درباره اخلاق کار و تجارت چه می‌گوید؟

کتاب «اسلام درباره اخلاق کار و تجارت چه می‌گوید؟» نوشته جواد ایروانی دانشیار دانشگاه علوم اسلامی رضوی می‌کوشد ارزش کار و اخلاق آن را بر اساس آیات و روایت تبیین کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «سبک زندگی بازتابی از فرهنگ جامعه است که در صورت سازگاری با آموزه‌های وحیانی و خرد انسانی سعادت مادی و معنوی فرد و اجتماع فراهم می‌آورد. اسلام با تاکید بر این مهم نقش مهمی را در ارتقای زندگی بشری به نمایش می‌نهد و با ارائه راهکارهای گوناگون فرهنگی ـ اجتماعی و به‌خصوص اقتصادی که در آموزه‌های گرانسنگ فقیهان شیعه نمود یافته است چشم‌اندازهای روشنی را در پیشبرد رسالت زندگی‌ساز خود ترسیم می‌کند.
آموزه‌های اسلامی بیش از هر مکتب و اندیشه دیگری به ارزش و اخلاق کار اهتمام ورزیده و با ارائه صحیح و نهادینه‌سازی آن در فرهنگ عمومی که خود نیازمند تحقیقاتی ژرف و عالمانه است تحولاتی ژرف را در اعتلا و تکامل اخلاق کار در جامعه پدید آورده است.»
 
نویسنده در کتاب سعی کرده تا با استفاده از آیات قرآن کریم و روایات، ارزش کار و اخلاق آن را تبیین کند.

کتاب در دو بخش اصلی با عناوین «اخلاق کار و تولید» و «اخلاق تجارت» سامان یافته است. در بخش نخست، مخاطبان با عناوین مطالبی مانند «مفهوم کار»، «مفهوم اخلاق کار»، «ارزش کار در قرآن»، «ارزش کار و تولید در سنت»، «تبیین فلسفه و آثار مثبت کار»، «توجه به محدودیت‌های تولید» و «عوامل موثر بر وجدان کار» آشنا می‌شوند.

در بخش دوم کتاب نیز گفتارهایی مانند «مفهوم تجارت»، «جایگاه تجارت در اقتصاد اسلامی»، «آداب هنگام تجارت» و «کارکردهای اقتصادی اخلاق» آورده شده است.

کتاب «اسلام درباره اخلاق کار و تجارت چه می‌گوید؟» نوشته جواد ایروانی دانشیار دانشگاه علوم اسلامی رضوی، با شمارگان دو هزار نسخه و به بهای 50 هزار ریال از سوی انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی روانه بازار نشر شده است.-

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها