یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
مدیران جدید برای تحول کسب و کار در اقتصاد دیجیتال این کتاب را بخوانند

«فناوری اطلاعات برای مدیریت: تحول کسب و کار در اقتصاد دیجیتال» با تاکید بر اهمیت فناوری اطلاعات به تشریح تاثیر این فناوری در مدیریت پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نخستین چاپ از دومین جلد «فناوری اطلاعات برای مدیریت: تحول کسب و کار در اقتصاد دیجیتال» عنوان اثری مشترک از افریم مک لین و جیمز وثرب است. این کتاب به همت محمد حسین فاضل‌زندی و سوسن باستانی به فارسی برگردانده شده و از سوی انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر در 16 فصل منتشر شده است.

از جمله مهم‌ترین فصل‌های کتاب می‌توان به عنوان‌های «فناوری اطلاعات در اقتصاد دیجیتال»،‌ «تکنولوژی‌های اطلاعات»،‌ «محاسبات و سیستم‌های شبکه‌ای»،‌ «تجارت الکترونیکی» و «پشتیبانی مدیریت» اشاره کرد. 

نویسنده در تشریح ابعاد گسترده فناوری اطلاعات در اقتصاد دیجیتال آورده است، ‌در شکل جدیدی از اقتصاد در جهان با عنوان اقتصاد دیجیتال،‌ با اقتصاد وب،‌ پایه و اساس اقتصاد،‌ تکنولوژی‌های متفاوت دیجیتالی،‌ الکترونیکی و اطلاعاتی است. که جهان را با سرعت تحولی پیش از سرعت تحولات در انقلاب صنعتی مواجه کرده است و روز به روز در حال گسترش است. 

مولف، درباره تکنولوژی اطلاعات،‌ مفاهیم و مدیریت آورده است، سیستم‌های اطلاعاتی با وجود ساختار کلی آن‌ها شامل: سخت‌افزار‌ها،‌ نرم‌افزارها،‌ نوع داده، ‌رویه‌ای خاص و انسان‌هایی که با آن کار می‌کنند، به چهار نوع،‌ ساختار سازمانی،‌ نوع عملیات،‌ نوع پشتیبانی و معماری سیستم تقسیم‌بندی می‌شوند.
 
سیستم‌های اطلاعاتی با توجه به وفور اطلاعات، ‌نیازمند مدیریت و پردازش هستند، تا بتوان به ‌جا و درست از آن‌ها استفاده کرد و توجه به این نکته ضرورری است که زیر بنا و شالوده اطلاعات شامل امکانات فیزیکی،‌ خدمات و مدیریتی، لازم برای پشتیبانی منابع رایا‌نه‌ای و محاسباتی در یک سازمان است.

مولف در مقوله «تجارت الکترونیکی» با اشاره به این مطلب که تجارت الکترونیک یکی از با اهمیت‌ترین نوآوری‌های بشر است که با پایین آمدن هزینه‌ها امکان دسترسی به میلیون‌ها مشتری را فراهم می‌کند آورده است،‌ این تجارت دارای مزایا و معایبی است که برای سازمان‌ها،‌ مشتریان و جامعه قابل بررسی است.

نویسنده در موضوع برنامه‌‌ریزی تکنولوژی اطلاعات و مهندسی مجدد فرآیند‌های تجاری
(BPR) بر این مساله که برنامه‌ریزی تکنولوژی اطلاعات یک معضل مهم برای سازمان‌ها به حساب می‌آید و برای برنامه‌ریزان، ‌مدیران و کاربران از اهمیت خاصی برخوردار است که وابسته به اهمیت و محتوای تجاری مورد ارزیابی قرار گرفته و نکات مورد توجه بسیاری دارد تاکید کرده است. 

نخستین چاپ از دومین جلد «فناوری اطلاعات برای مدیریت: تحول کسب و کار در اقتصاد دیجیتال» با شمارگان یک هزار نسخه، در یک هزار و 20 صفحه به بهای 14 هزار تومان به همت انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها