چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۰
اختلال وسواسی جبری در یک کتاب بررسی شد

انتشارات ارجمند کتاب «اختلال وسواسی جبری(درمان شناختی – رفتاری برای کودکان و نوجوانان)» تالیف پلی ویت و تیم ویلیامیز را به چاپ رساند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب که از سوی سپیده سلطان محمدلو و همکاران وی به فارسی برگردانده شده  به بیان افکار مزاحم اضطراب‌زا و اعمال وسواسی مرتبط با این اختلال پرداخته  است.

در این کتاب،‌ راهنمایی‌های دقیقی برای سنجش و درمان کودکان از دیدگاه شناختی و رفتاری فراهم شده است. مخاطبان این کتاب،‌ با دیدگاهی کلی در مورد اختلال وسواسی و جبری و همچنین با درآمدی بر رفتاردرمانی شناختی عوامل مرتبط با آن در اختلال وسواسی در کودکان نیز آشنا می‌شوند.

کتاب حاضر مجموعه‌ای از مقالاتی است که در آنها اختلالات در کودکان و نوجوانان بررسی شده است. این کتاب در هشت فصل تدوین شده است. در فصل نخست،‌ درآمدی بر اختلال وسواسی و جبری بررسی شده است.

استفاده از CBT برای کودکان و نوجوانان به‌عنوان روشی برای درمان این اختلالات در اختیار مخاطبان و درمانگران قرار گرفته است که با آن بتوانند اثرات این‌گونه از اختلالات را کاهش دهند.
فصل سوم و چهارم از این کتاب، دربردارنده سنجش شناخت رفتاری وسواس در کودکان و نوجوانان و طراحی و اجرای درمان است.

CBT با کودکان و CBT با نوجوانان عناوین فصول پنجم و ششم از این کتاب است که در آنها به‌طور جداگانه مساله وسواس در کودکان و نوجوانان به‌عنوان یکی از معضلات بسیار مطرح و گسترده در بسیاری از جوامع بشری  بررسی شده است.

«کار با خانواده‌ها» و «مفاهیم و سیر اختلال OCD کودکی» عناوین فصول پایانی این کتاب را تشکیل می‌دهد.
کتاب حاضر با همکاری، فرشاد شیبانی نوقابی و آلا قپانچی ترجمه شده است.

کتاب«اختلال وسواسی جبری(درمان شناختی – رفتاری برای کودکان و نوجوانان)» با شمارگان یک هزار و 100 نسخه در 248 صفحه،‌ به بهای 11 هزار تومان نخستین بار از سوی انتشارات ارجمند منتشر و به بازار کتاب راه یافته است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها