دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
تحليل و طراحی ساختمان، به روایت کتاب

موسسه فرهنگی هنری ديباگران تهران، چاپ نخست کتاب «تحليل و طراحی ساختمان به كمک نرم‌افزار Safe و ETABS» را منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «تحليل و طراحی ساختمان به كمک نرم‌افزار Safe و ETABS» با هدف ايجاد توانايی در دانشجويان و مهندسان رشته عمران و طراحی سازه‌های مسكونی بتنی و فولادی، به قلم مهندس حسین جلالی تالیف شده است. 

در اين اثر به آموزش گام به گام شيوه مدل‌سازی، تحليل و طراحی ساختمان بتنی و فولادی با نرم‌افزار ETABS و بیان نكات مهم و ضروری در بكارگيری اين نرم‌افزار پرداخته شده است.

در بخش تحليل و طراحی این اثر نیز، به بیان نكات كاربردی و بارگذاری ثقلی، زلزله، قواعد و ضوابط، نكات طراحی و اجرايی مطابق با جديدترين آيين‌نامه‌های رايج در كشور اشاره شده است. 

در این اثر با هدف آشنايی كاربران، نحوه محاسبات دستی موردنياز در طراحی اتصالات فلزی ‌سازه بررسی شده و برای طراحی فونداسيون با استفاده از نتايج حاصل از طراحی سازه، به ارایه مدل‌سازی، تحليل و طراحی فونداسيون با استفاده از نرم‌افزار SAFE پرداخته شده است.

در انتهای هر فصل از کتاب حاضر، نمونه‌ای از نقشه‌های طراحی مرتبط با آن فصل با هدف آشنايی كاربران با نحوه استخراج نتايج طراحی، ارایه شده است.

«ترسيم، تحليل و طراحی ساختمان اسكلت فولادی 6 طبقه به كمک نرم‌افزار ETABS 20002»، «طراحی اتصالات فولادی»، «تحليل و طراحی فونداسيون اسكلت فولادی به كمک نرم‌افزار SAFE»، «ترسيم مدل، تحليل و طراحی سازه بتنی قاب خشتی با ديوار برشی 10 طبقه» و «تحليل و طراحی فونداسيون اسكلت بتنی به كمك نرم‌افزار SAFE 2000» عناوین فصول پنج‌گانه این اثر را تشکیل می‌دهند.

دانشجويان، مهندسان و محققان صنعت ساختمان، مخاطبان اصلی کتاب «تحليل و طراحی ساختمان به كمک نرم‌افزار Safe و ETABS» هستند.

چاپ نخست کتاب «تحليل و طراحی ساختمان به كمك نرم‌افزار Safe و ETABS» با شمارگان 500 نسخه در 416 صفحه، به بهای 24 هزار تومان از سوی موسسه فرهنگی هنری ديباگران تهران راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها