جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۶
کاکایی: نشست سمبلیک جای مطرح کردن مباحث کلان است نه خواسته های صنفی

عبدالجبار کاکایی، دبیر هشتمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر که به نمایندگانی از شاعران در نشست صمیمانه اهالی فرهنگ و هنر با رییس جمهوری سخنرانی کرده بود، گفت: این گونه نشست های سمبلیک و نمادین جای مطرح کردن نیاز‌های اساسی و زیرساختی است و مطالبه درخواست‌های صنفی باید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال شود.

کاکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: خلقت بزرگ‌ترین شاهکار هنر خداوند است که فراتر از ممیزی‌ها خداوند رنگ آفرینش به آن‌ها داده است و خلاقیت پدیده‌ای است که در آزادی امکان پذیر است و محور سخنان رییس جمهوری به خوبی گویای این مطلب است که وی به مساله آزادی بیان برای بروز خلاقیت در هنرمندان معتقد است.

مدیر سابق خانه شعر بنیاد نویسندگان و هنرمندان تاکید کرد: مهم‌‌ترین درخواستی که هنرمندان از شخص رییس جمهوری داشتند دور کردن فضای هنر از حاشیه‌های امنیتی بود و دکتر روحانی در سخنانش با تاکید بر این که هنر ارزشی و غیر ارزشی نداریم؛ اصل هنر را صاحب ارزش برشمردند.

شاعر «حبس سکوت» با بیان این‌که جای مطرح کردن درخواست‌های انجمن‌های صنفی در یک نشست نمادین و دیدار صمیمانه نیست، گفت: جامع عمل پوشاندن به مطالبات و درخواست‌های انجمن‌های صنفی و جزییات رسیدگی به آن‌ها باید ازطریق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر مجموعه تابع آن وزارتخانه دنبال شود.

کاکایی عنوان کرد: نیاز‌های اساسی و زیرساختی حوزه هنر باید در حضور رییس جمهوری مطرح شود که شامل مباحثی مانند آزادی بیان برای بروز خلاقیت هنرمندان و دور کردن هنر از فضای امنیتی است زیرا این مباحث در حوزه اختیارات رییس جمهوری است.

وی گفت: پرداختن به مباحث معیشتی، مالی و درخواست‌های انجمن صنفی هنرمندان باید از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال شود و تایم پنج دقیقه‌ای صحبت با رییس جمهوری جای مطرح کردن مباحث کلان و فراهم شدن زیرساخت‌هاست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دیدارصمیمانه اهالی فرهنگ و هنر با حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان، شامگاه چهارشنبه ۱۸ دیماه با حضور جمع زیادی از هنرمندان، سینماگران، نویسندگان، شاعران، اهالی موسیقی، تئاتر و هنرهای نمایشی در تالار وحدت برگزار شد.

در این دیدار رضا امیرخانی، ابراهیم حقیقی، عبدالجبار کاکایی، نغمه ثمینی و محمد مهدی عسگر پور به نمایندگی از نویسندگان، هنرمندان هنرهای تجسمی، اصحاب تئاتر و هنرمندان سینما نظرات و دیدگاه های خود را بیان کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط