یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۰
پوري: ديدارهاي غيررسمي با اهل قلم برگزار شود

احمد پوري معتقد است برگزاري جلسه‌هاي مردمي گفت‌وگوي اهل قلم با مخاطبانشان مي‌توانديكي از برنامه‌هاي سراي اهل قلم باشد. به باور وي اين جلسه‌ها مي‌تواند از نشست‌هاي رسمي دلچسب‌تر باشد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، احمد پوري مترجم نام‌آشنا كه بيشتر با ترجمه شعر شناخته شده، معتقد است كه نمايشگاه كتاب بهترين فرصت براي آشنايي و گفت‌وگوي خوانندگان و مخاطبان كتاب با نويسندگان و مترجمان است.

وي در اين مورد به ايبنا گفت: يك نشست مردمي كه فقط براي گپ و گفت بين اهل قلم و مخاطبان برگزار شود مي‌تواند بسيار دلچسب‌تر و حتي مفيدتر از جلسه‌هاي سخنراني يا نقد باشد.

پوري اضافه كرد: با اين کار، مراجعان نمايشگاه براي شركت در جلسه‌هاي سرای اهل قلم انگيزه بيشتري خواهند دشت، چرا كه خودشان هم فرصت ابراز عقيده می‌يابند.

اين مترجم نمايشگاه كتاب را يك محيط غيررسمي دانست و تصريح كرد: اين خاصيت نمايشگاه كتاب است كه با حضور مراجعان رسميت بيابد و نه با حضور ناشران و نويسندگان و اگر سراي اهل قلم بتواند جلسه‌هايي براي ديدار و گفت‌وگوي مراجعان نمايشگاه با نويسندگان مورد علاقه‌شان برگزار كند، در اصل به صاحبان اصلي نمايشگاه بها داده است.

پوري پيشنهاد كرد كه چنين جلسه‌هايي تحت عنوان «بعدازظهري با اهل قلم» برگزار شوند. 

این مترجم با دو عنوان کتاب جدید با نام‌های «خلسه بر ویرانه‌ها» مجموعه‌ای شامل 100 سروده از نونو ژودیس، شاعر پرتغالی و «داستان‌های از نظر سیاسی بی‌ضرر» نوشته جیمز فین گارنر، در بیستمین نمایشگاه کتاب تهران شرکت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها