سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
انتشار 4 عنوان کتاب در زمینه مهارت‌های اجتماعی

مدیر مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از انتشار چهار عنوان کتاب جدید در زمینه مهارت‌های اجتماعی از مجموعه منابع مکتوب نظام یکپارچه آموزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدنوید برکچیان گفت: «مهارت آشتی‌کنان»، «فرزند با عیار 24»، «یک فنجان محبت» و «یک حبه قند» عناوین این کتاب‌ها به شمار می‌آیند که همه آن‌ها با عنوان کلی «زندگی آموختنی است» و با هدف منابع تدریس در واحدهای آموزشی فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ پایتخت و منطبق بر سرفصل‌های دوره‌های آموزشی طراحی شده در این سازمان، تدوین و منتشر شده‌اند.
 
وی افزود: در این کتاب‌ها تلاش شده با پرهیز از اصطلاحات تخصصی و پیچیده و استفاده از متنی روان و طراحی همه پسند، منبع آموزشی مناسب و قابل استفاده برای عموم مخاطبان تدوین شود. همچنین از محتوای این کتاب‌ها به عنوان یک خودآموز می‌توان بهره‌ برد. در انتهای هر فصل نیز پرسش‌هایی برای درک بیشتر مفاهیم ارایه شده‌است.

دبیر شورای راهبردی آموزش سازمان یادآور شد: این کتاب‌ها با شمارگان یکهزار نسخه به صورت خودخوان طراحی شده‌اند، به این معنا که شهروندان می‌توانند بدون حضور در کلاس‌های آموزشی از آن‌ها استفاده کنند. البته ثبت‌نام‌کنندگان در دوره‌های آموزشی این سازمان می‌توانند با تخفیف ویژه این کتاب‌های این مجموعه را تهیه کنند.

وی در ادامه درباره موضوع این کتاب‌ها تصریح کرد: «مهارت آشتی‌کنان» با موضوع حل تعارض میان زوجین و «یک فنجان محبت» با موضوع راهکارهای افزایش صمیمیت میان زوجین از بسته مهارت‌های ویژه همسران است و کتاب‌های «فرزند با عیار 24» با موضوع پرورش احساس ارزشمندی در کودکان و «یک حبه قند» در زمینه فرزندآوری از بسته مهارت‌های فرزندپروری محسوب می‌شوند. 

برکچیان بیان کرد: پیش از این، کتاب‌های «مجنون لیلی، مجنون کراک» در زمینه آشنایی با آسیب‌های اعتیاد مدرن در دو جلد، «چرتکه خانوادگی» با موضوع آموزش مهارت مدیریت مالی در خانواده، «ماهیگیری یادش بده» در زمینه آموزش مهارت مسوولیت‌پذیری در کودکان و «یه جور دیگه فکر کن!» در زمینه آموزش مهارت تفکر خلاق منتشر شده‌است. 

وی گفت: بخش دیگری از این کتاب‌ها نیز در دست چاپ است و تا چند روز آینده به سامانه یکپارچه نظام آموزشی (سینا) این سازمان وارد می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط