سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
اصول زمین‌شناسی مهندسی در بازار کتاب

سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، کتاب «اصول زمین‌شناسی مهندسی در اکتشاف و استخراج ذخایر هیدروکربنی» را که به قلم سعید مرادی و همکاران وی تالیف شده‌است، روانه بازار کتاب‌های علمی و دانشگاهی کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب باتوجه به احساس نیاز در شناخت منابع انرژی و بهینه‌سازی مصرف سوخت، در 9 فصل به چگونگی مهندسی اکتشاف، استخراج و حفاری‌های اصولی در زمین‌شناسی پرداخته‌است.

فصل نخست، به بررسی مبحث «هیدروکربن‌ها» اختصاص دارد و در آن به این عنصر به‌عنوان عامل مهم در حفاری‌ها اشاره شده‌است. در فصل دوم کتاب نیز، پیدایش و گسترش هیدروکربن‌ها مورد بررسی قرار گرفته و نحوه گسترش این عناصر در چرخه علم زمین‌شناسی بحث شده‌است.

«فرایندهای رسوبی و تجمع مواد هیدروکربنی» یکی از فصل‌های مهم این کتاب است که به شناخت بیشتر اصول حفاری و شاخه‌های مرتبط کمک می‌کند. 

«زمین‌شناسی زغال‌سنگ و وجه تمایزهای آن با ذخایر گیلسونیت» عنوان فصل دیگری از این کتاب است که در آن مولف، ذخایر هیدروکربنی به‌ویژه گیلسونیت را بررسی کرده‌است. 

کتاب حاضر در ادامه با طرح مباحثی، به شناخت موضوعات زیست‌محیطی در حیطه استفاده از سوخت‌های فسیلی پرداخته و تحلیل پایداری و پایدارسازی شیب‌ها در معادن روباز و همچنین اصول حفاری در معادن روباز را به دانشجویان زمین‌شناسی و حفاری، آموزش داده‌است. 

این کتاب با همکاری سعید مرادی، رضامرادی و طاهره امینی تالیف شده‌است.  

چاپ نخست کتاب «اصول زمین‌شناسی مهندسی در اکتشاف و استخراج ذخایر هیدروکربنی» با شمارگان یکهزار نسخه در 224صفحه، به قیمت 12 هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی واحد کرمانشاه منتشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها