دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
حضور کتاب‌های ایرانی در افغانستان

عباس نظری، نماینده معاونت امور فرهنگی در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب خارج، از برپايي «تور فرهنگی ناشران و نویسندگان» به افغانستان در دیماه خبر داد./

عباس نظری، نماینده معاونت امور فرهنگی در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب خارج  در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره برگزاری «تور فرهنگی ناشران و نویسندگان» به کشور افغانستان گفت: این تور فرهنگی  دیماه برگزار خواهد شد و هماهنگی‌ها و رایزنی‌های لازم برای انجام این کار با سفارت افغانستان انجام شده‌است.

وی درباره چگونگی برگزاری «تور فرهنگی ایران و افغانستان»  گفت: ابتدا قرار بود در ایام هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نمایشگاه کتابی در دو کشور افغانستان و تاجیکستان برگزار شود. اما با بررسی بیشتر شرایط به این نتیجه رسیدیم که به جای برپایی نمایشگاه کتاب در کشور افغانستان «تور فرهنگی ناشران و نویسندگان» را برگزار کنیم تا از این طریق روابط و تعامل ناشران و نویسندگان دو کشور افزایش پیدا کند.

وی درباره زمان برگزاری این «تور فرهنگی» و شرایط حضور ناشران گفت: در حال حاضر هماهنگی‌های لازم انجام شده و قرار است در دیماه این تور یک هفته‌ای برگزار شود، اما زمان دقیق برگزاری آن هنوز مشخص نیست و ناشران علاقه‌مند برای حضور در این نمایشگاه می‌توانند برای ثبت‌نام با آقای آموزگار، دبیر اتحادیه‌ ناشران و کتابفروشان تهران تماس بگیرند.

وی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در کشور تاجیکستان گفت: همچنان در حال پی‌گیری برگزاری نمایشگاه کتاب در این کشور هستیم. تاجیکستان یکی از کشورهایی است که زبان دوم مردم آن فارسی است و از این حیث شباهت‌های فرهنگی بسیاری میان ما و مردم این کشور وجود دارد. صحبت‌هایی برای برپایی نمایشگاه کتاب در این کشور انجام شده‌است و حتی چندی پیش یکی از ناشران تاجیک برای صحبت درباره این موضوع و انجام هماهنگی‌های لازم به ایران سفر کرده‌بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها