چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
انتشار «ECG در کاربرد الکتروکاردیوگرام» با ویراست پنجم

ویراست پنجم کتاب «کاربرد الکتروکاردیوگرام» تالیف جان آر هامپتون با ترجمه سپیده نور‌گستر، از سوی انتشارات طبیب به چاپ رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب علمی و پزشکی، در هفت فصل تنظیم شده است. در فصل نخست با عنوان «ECG در افراد سالم» موضوعاتی چون ریتم قلب طبیعی، سرعت ضربان قلب و ECG در ورزشکاران، بارداران و اطفال مورد بررسی قرار گرفته است.

«ECG در بیماران دچار تپش قلب و سنکوپ» موضوع فصل دوم کتاب حاضر است. در این فصل به شرح حال بالینی، سرگیجه، سنکوپ و ریتم سینوسی در بیماران علامت‌دار اشاره شده است. خوانندگان در ادامه این فصل با مدیریت ایست قلبی و اصول مدیریت آریتمی نیز آشنا می‌شوند.

فصل سوم این کتاب حاوی مطالبی درباره موضوع «ECG در مبتلایان به درد قفسه سینه» است. درد قفسه سینه، درد مزمن قفسه سینه و جنبه‌های کاربردی تست ورزش از  مواردی هستند که در این فصل بررسی شده‌اند.

«ECG در بیماران دچار تنگی نفس» و «اثر سایر بیماری‌ها بر ECG» عنوان فصل‌های چهارم و پنجم کتاب حاضر را شامل می‌شوند. در فصل پنجم این اثر، ECG در بیماری‌های عمومی و مادر‌زادی تشریح شده است.

در فصل ششم با عنوان «ECG دستگاه‌های ضربان‌ساز، دستگاه های شوک‌‌دهنده و الکتروفیزیولوژی» انواع دستگاه‌های ضربان‌ساز بطن راست و چپ، دهلیز دوحفره‌ای و درمان همزمانسازی مجدد قلب معرفی شده‌اند. 

در فصل پایانی کتاب نیز، چهار گام توصیف، تفسیر، تشخیص و درمان در ارتباط با مبحث ECG بررسی شده است.

در مقدمه این کتاب به قلم سینا مراد‌مند، رییس بخش قلب بیمارستان امیر‌اعلم، آمده است: «الکتروکاردیوگرام در دنیای امروز نه تنها یک روش پاراکلینیکی برای تشخیص بهتر بیماری‌های قلبی است بلکه جزیی از تشخیص اولیه بالینی محسوب می‌شود. خواندن الکتروکاردیوگرام آن‌ هم به روش صحیح و سریع برای پزشکان متخصص گروه داخلی و حتی دستیاران نیز امری ضروری است.»

کتاب «ECG در الکتروکاردیوگرام» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 552 صفحه، به بهای 24 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات طبیب منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها