شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
آکادمی ادبیات کودکان و نوجوانان بهترین کتاب‌های دسامبر را معرفی کرد

آکادمی ادبیات کودکان و نوجوانان آلمان اسامی بهترین کتاب‌های تازه منتشر شده دسامبر 2013 را منتشر کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، این آکادمی هر ماه از میان تازه‌ترین کتاب‌های منتشر شده در سه بخش کودکان، نوجوانان و کتاب‌های مصور سه اثر را انتخاب و معرفی می‌کند. بر این اساس، کتاب«گوجه فرنگی‌ها باران را دوست ندارند» به قلم سارا میشائلا اورلوسکی از انتشارات «دوم» وین عنوان کتاب برگزیده ماه دسامبر را کسب کرد. این کتاب پیشتر به عنوان برنده جایزه کتاب کودکان و نوجوانان وین نیز برگزیده شده بود.

هووانس نام نوجوانی است که در این رمان به روایت زندگی روزمره در یتیمخانه‌ای می‌پردازد که همه کودکانش کمی متفاوت هستند. نوع نگاه او به زندگی کاملا معمولی‌اش همراه ترس‌ها و آرزوهایش و ارزیابی‌های او از دیگر قهرمانان به مخاطب این امکان را می‌دهد که نگاهی واقع گرایانه به نوجوانان دیگر حاضر در یتیمخانه داشته باشد. هیات داوران این کتاب را دارای داستانی بی‌نظیر با احساساتی صادقانه خواند.

داوران همچنین در بخش کتاب کودکان نیز اثری با عنوان «لوله اشکال نمای ادبیات» و در بخش کتاب مصور نیز اثری به نام «اوسمان، مرد ماهیگیر» اثر آنه هوفمان را برگزید.

بهترین کتاب‌های ماه از سوی هیات داورانی افتخاری از میان فهرست تازه‌ترین کتاب‌های منتشر شده از سوی همه انتشاراتی‌ها انتخاب می‌شوند. این کتاب‌ها مُهر کیفیت آکادمی را دریافت می‌کنند و نامشان در اطلاعیه‌های مطبوعاتی ماهانه و فهرست سالانه کتاب‌های پیشنهادی، درج می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها