یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
«فرهنگ و برنامه‌ریزی» از امکان بروز عقلانیت‌های جایگزین می‌گوید

«فرهنگ و برنامه‌ریزی» اثر «سیمون آبرام» با ترجمه محمد خانی منتشر شد. این اثر می‌کوشد با نگاهی انتقادی به تقابل عقلانیت حاکم در برنامه‌ریزی، امکان بروز عقلانیت‌های جایگزین را مطرح کند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب با تمرکز بر پروراندن نگاه انتقادی به ارایه سوالات و دیدگاه‌های نظری متنوع و بین‌رشته‌ای درباره برنامه‌ریزی شهری می‌پردازد تا مخاطبان آن‌که اغلب محققان، دانشجویان و مدیران شهری هستند، بتوانند با نگاهی نو به مسایل شهر و برنامه‌ریزی شهری بنگرند.

مولف در پایان کتاب صریحا اعلام کرده است که هدفش بررسی چگونگی برخورد با فرهنگ یا مدیریت تعارضات فرهنگی و مانند آن‌ها نیست، بلکه آغاز سفر فکری نامتعارفی است که خواننده را به شگفتی بکشاند و او را به‌گونه دیگری به اندیشیدن وادارد.

این اثر می‌کوشد با نگاهی انتقادی به تقابل عقلانیت حاکم در برنامه‌ریزی، امکان بروز عقلانیت‌های جایگزین را مطرح سازد. مولف برخی از انگاره‌های رایج در برنامه‌ریزی را مطرح می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه در روال‌های برنامه‌ریزی مشارکتی از نگرش منفی جلوگیری می‌شود.

مخاطبان کتاب مضامین آن را در هفت فصل با عنوان‌های ایده فرهنگ در برنامه‌ریزی، جادوی برنامه‌ریز، بدن در برنامه‌ریزی، جامعه، خانه و سیاست‌گذاری، شهروندان و امر عمومی، امر عمومی و زمان و احیای برنامه‌ریزی مطالعه خواهند کرد.

نخستین چاپ کتاب « فرهنگ و برنامه‌ریزی» را انتشارات تیسا با شمارگان هزار نسخه در ۳۹۹ صفحه، به بهای 15 هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها