سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
گوگل 169 سالگی نیچه را جشن گرفت

همزمان با فرارسیدن 15 اکتبر 2013(23 مهر) مقارن با صد و شصت و نهمین سال تولد فریدریش نیچه، گوگل لوگو خود را تغییر داد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، فریدریش ویلهلم نیچه ( متولد ۱۵ اکتبر ۱۸۴۴ در روکن واقع در زاخسن آنهالت - درگذشت ۲۵ اوت 1900 در وایمار) فیلسوف، شاعر، آهنگساز و فیلسوف کلاسیک بزرگ آلمانی بود. از مشهورترین عقاید وی، نقد فرهنگ، دین و فلسفه امروزی بر مبنای سوالات بنیادینی درباره بنیان ارزش‌ها و اخلاق بوده‌است.

نوشته‌های وی، سبک تازه‌ای در زبان آلمانی محسوب می‌شود؛ نوشته‌هایی بسیار ژرف و پر از ایجاز، آمیخته با افکاری انقلابی که نیچه خود روش نوشتاری خویش را گزین‌گویی‌ها می‌نامید.از مشهورترین آثار وی می‌توان به «چنین گفت زرتشت» اشاره کرد.

نیچه، پروفسور علم زبان کلاسیک در بازل همچنان به عنوان یکی از مهمترین فلاسفه کشور آلمان به شمار می رود. او در خانواده‌ای پروسی(جمهوری آلمان ـ مجارستان) در زاخسن آنهالت به دنیا آمد، اما بعدها خود را بی‌سرزمین خواند و 25 اوت 1900 در حالی که دچار آشفتگی‌های روحی و روانی شده بود در وایمار چشم از جهان فروبست.

«چنین گفت زرتشت – کتابی برای همه و برای هیچ کس» از اصلی ترین آثار این نویسنده و فیلسوف محسوب می‌شود که در فاصله سال‌های 1883 تا 1885 به رشته تحریر درآمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها