سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
نگاه علمی به هندبال روز در بازار کتاب ورزشی

جواد زارعی و دکتر مهدی طالب‌پور کتاب «نگاه علمی به هندبال روز» را با توجه به کمبود منابع مناسب و جدید برای آموزش تکنیک و تاکتیک‌های این رشته ورزشی نوشتند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب حاضر در هشت فصل به مباحث کلی نظیر شناخت هندبال روز، تکنیک‌های مقدماتی هندبال،‌ دروازه‌بانی، آنالیز و ارزیابی بازیکنان هندبال، برنامه‌ریزی تمرینات در هندبال، اصول علمی بدنسازی در هندبال،‌ آسیب‌های رایج در بازی هندبال و قوانین و مقرارت می‌پردازد.

مخاطبان کتاب «نگاه علمی به هندبال روز » مربیان، بازیکنان این رشته ورزشی، دانشجویان رشته تربیت‌بدنی و علاقه‌مندان به ورزش هندبال به شمار می‌آیند که با مضامینی نظیر هندبال ساحلی، مینی‌هندبال، مسابقات جهانی و آسیایی، درک زمانی و فضایی بازیکن در زمین، پرواز، گول زدن، اهداف دفاع در هندبال، تاکتیک حمله، بازیکنان خط زن، تمرینات دروازه‌بانی، فاکتورهای آمادگی جسمانی در هندبال،‌ دلایل وقوع آسیب در هندبال، معیارهای تصمیم‌گیری، پرتاب آزاد و پرتاب هفت متری آشنا می‌شوند.

در بخشی از این کتاب، نوشته شده است: «بدون شک رشته ورزشی هندبال یکی از پر برخوردترین رشته‌های ورزشی است که نیازمند قدرت، سرعت و چابکی در بازی است و میزان  صدمات و آسیب‌های ورزشی رخ داده در آن با توجه به جنس و گروه‌های مختلف سنی  تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. آسیب‌های حاد در این ورزش اغلب در پی انجام بازی‌های خشن بازیکنان و به ویژه در ناحیه مچ دست و شانه‌ها اتفاق می‌افتد. در عین حال، آسیب‌های بیش‌ تمرینی با حرکات جابه‌جایی‌های تکراری بازیکنان در زمین در طول انجام بازی و تمرین ارتباط معنا‌داری دارد. از این رو بیشترین آسیب‌های گزارش شده مربوط به استرس بافت‌های اطراف مفاصل شانه و زانوست.»

کتاب «نگاه علمی به هندبال روز» زیر نظر فدراسیون هندبال و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی تدوین و تالیف و به قلم جواد زارعی و دکتر مهدی طالب‌پور با شمارگان 500 نسخه، در 472 صفحه و به قیمت 200 هزار ريال از سوی انتشارات حتمی روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط