یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
تجربیات امبرتو اکو افشا شد

«اعترافات یک رمان‌نویس جوان» اثر امبرتو اکو با ترجمه مجتبی ویسی منتشر شد. این نویسنده 81 ساله، در کتاب «اعترافات یک رمان‌نویس جوان» تجربیات خود را از دنیای نویسندگی روایت کرده است و با بیان موضوعات مختلف ادبی، مخاطب را به دنیای آثار نویسندگان دیگر هم می‌کشاند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «اعترافات یک رمان‌نویس جوان» علاوه بر بخش مقدمه که به قلم مترجم کتاب نوشته شده است چهار بخش دیگر هم دارد که با عناوین «نوشتن از چپ به راست»، «مولف، متن و تاویل‌گران»، «ملاحظاتی چند در باب شخصیت‌های داستانی» و «فهرست‌های من» آمده که در آن‌ها اکو از تجربیات نویسندگی خود نوشته و از دانش آکادمیک خود برای بیان اصول داستان‌نویسی بهره برده است.

امبرتو اکو در این کتاب، خواننده اثرش را مخاطب قرار می‌دهد و در میان خاطرات و تجربیات خود از موضوعات مختلف دنیای نویسندگی، مانند نوشتار خلاق، ایده‌پردازی، فهرست‌نویسی عناصر داستانی، خلق جهان روایی، تصویرپردازی، ابژه‌های نشانه‌شناختی و اخلاق در داستان می‌نویسد و مثال‌هایی از آثار داستانی مختلف جهان می‌آورد.

یکی از ویژگی‌های مثبت این کتاب، بخش پی‌نویس آن است که اسامی و آثار آورده شده در متن را کامل‌تر معرفی و منابع بیشتری را، اعم از کتاب و مقاله، به علاقه‌مندان به داستان‌نویسی معرفی می‌کند.

در توضیح پشت جلد این کتاب آمده است: «اعترافات یک رمان‌نویس جوان تحشیه‌ای است بر متن رمان‌نویسی اکو. این تحشیه اما، در مواردی از خود متن فراتر می‌رود و تصویری همزمان از اکوی رمان‌نویس و نظریه‌پرداز را به ما می‌نمایاند: بنیان‌های فکری، الگوهای نوشتاری و دلبستگی‌های او را در مقابل ما می‌گستراند. او انگار در این کتاب، خودِ نویسنده‌اش را زیر میکروسکوپ خودِ محقق‌اش گذاشته و به بررسی آن پرداخته است.»

اکو در سال 1932 میلادی در ایتالیا به دنیا آمد. وی در حوزه‌های مختلفی مانند نشانه‌شناسی، فلسفه، متون قرون وسطا، نقد ادبی و رمان‌نویسی فعالیت داشته است. این نویسنده 81 ساله، در کتاب «اعترافات یک رمان‌نویس جوان» تجربیات خود را روایت می‌کند و از آن‌جا که به نسبت دیگر حوزه‌ها خیلی دیر به رمان‌نویسی روی آورده در عنوان کتاب از صفت «جوان» برای خود استفاده کرده است.

از ویسی تاکنون آثاری چون «مرگ یك ناتورالیست»، اشعاری از شیموس هینی، «هنر غرق شدن» سروده بیلی كالینز، «شاعری با یک پرنده آبی» اثری از چارز بوكوفسكی، «ابداع مورل» نوشته آدولفو بیوئی كاسارس و «از دو كه حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم» اثر موراكامی ترجمه و منتشر شده است.

«اعترافات یک رمان‌نویس جوان» اثر امبرتو اکو با ترجمه مجتبی ویسی با شمارگان هزار و 100 نسخه، در 202 صفحه و به قیمت 9 هزار و 500 تومان از سوی نشر مروارید منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط