یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
واکاوی فضایل امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت

کتاب «امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت» نوشته علی‌باقر شیخانی به تازگی از سوی انتشارات صدا و سیمای جمهوری اسلامی در استان قم منتشر شده است. این اثر می‌کوشد گوشه‌ای از فضایل و سیره الهی این امام بزرگوار را بر اساس منابع اهل سنت برای پشتیبانی از برنامه‌های رسانه ملی بازنمایی و بازخوانی کند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، امام حسین(ع) به تصریح شیعه و سنی در زمره اهل بیتی است که به نص قرآن از هرگونه کژی و خطا به دور است. بنابراین، گفت‌وگو درباره امام حسین(ع) گفتمانی قرآنی و وحدت‌آفرین است، چون محبت به آن حضرت(ع) اختصاص به مذهب خاصی ندارد و همه مسلمانان به او عشق می‌ورزند و او را مقتدای خود می‌دانند.

تاکنون درباره امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت کتاب‌هایی از سوی پژوهشگران به رشته تحریر درآمده است، اما تفاوت کتاب «امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت» با سایر آثار این حوزه را می‌توان در پرهیز از آوردن مطالب حساسیت‌زا و اختلافی دانست. همچنین مطالب این کتاب کاملا قابل ارایه در رسانه ملی است و در آن، از بیان جزییاتی که اهمیت چندانی ندارند، خودداری شده است.

در کتاب حاضر در شش فصل مباحثی مانند شرح حال، فضایل و مناقب، ویژگی‌های اخلاقی و سیره عملی، موضع‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی، امام حسین(ع) و واقعه عاشورا و سخنان حکیمانه به رشته تحریر درآمده است.

همچنین مخاطبان کتاب امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت با مضامینی نظیر نقش رسول خدا(ص) در تربیت، شمایل ظاهری، مصداق قربی؛ مصداق آیه تطهیر، حاکم نیشابوری، عبودیت و بندگی حق، مخالفان بیعت با یزید، شهادت بنی‌هاشم، ‌توصیف خدا، آزادگی و دعای وتر امام حسین‌‌(ع) آشنا می‌شوند.

نخستین چاپ کتاب امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت با ویراستاری ابوذر هدایتی با شمارگان یک هزار و 200 نسخه در 142 صفحه و به قیمت 40 هزار ريال به تازگی از سوی انتشارات صدا و سیمای جمهوری اسلامی در قم منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط