دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
مروری بر اندیشه‌های آنتوان چخوف در یک کتاب

کتاب «اندیشه‌های چخوف» با گردآوری و ترجمه مریم شفقی منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتابی درباره اندیشه‌های  چخوف با گردآوری و ترجمه مریم شفقی منتشر شد. این کتاب در ادامه انتشار مجموعه‌ای در انتشارات بدیهه و لیوسا منتشر شده که به آثار، اندیشه‌ها و زندگی شخصیت‌های برجسته جهان اختصاص دارد.

پیش‌تر در این مجموعه زندگی و آثار شخصیت‌هایی مانند ویلیام فاکنر، مهاتما گاندی، کارل گوستاو یونگ، مولانا، رابیندرانات تاگور، مارک تواین، فردوسی، حلاج، جبران خلیل جبران، عطار نیشابوری، گوته، تولستوی، کافکا، هرمان هسه، شیلر، سنایی و نظامی بررسی شده بود.

آنتوان پاولویچ چخوف، نویسنده، نمایشنامه‌نویس و فعال اجتماعی روس، در ۲۹ ژانویه ۱۸۶۰ میلادی در شهر «تاگان روگ» در شمال قفقاز متولد شد.

این نویسنده در سال ۱۹۰۴، در حالی که تنها ۴۴ سال عمر کرده بود، بر اثر بیماری سل در آسایشگاهی در آلمان بستری شد و در همان سال درگذشت. پیکر او در کلیسای «نودویشی» آلمان به خاک سپرده شده است.

از وی ده‌ها داستان کوتاه و نمایشنامه به جای مانده است. اغلب منتقدان او را یکی از صاحب‌سبک‌ترین نماشنامه‌نویسان رئالیست (واقع‌گرا) در تاریخ ادبیات می‌دانند. مجموعه داستان‌هایی مانند «اتاق شماره 6»، «كابوس تهمت و جنایت»، «هیس»، «بانو و سگ ملوسش» و «چخوف جوان» برخی از آثاری هستند که از چخوف به فارسی ترجمه شده است.

در پشت جلد این کتاب آمده است: «عشق حسی است جوان، گیرا و شاعرانه و ما را با خود به دنیای رویا و خیال می‌برد و تنها عشق است که می‌تواند خوشبختی را در زمین جاری سازد.»

کتاب «اندیشه‌های چخوف» گردآوری و ترجمه مریم شفقی در 288 صفحه و به بهای 9 هزار تومان از سوی انتشارات بدیهه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها