یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
نقد دو دایرةالمعارف در فرهنگسرای انقلاب اسلامی

«دايرةالمعارف مصور فلسطين» و «دايرةالمعارف تاريخ يهوديت و صهيونيسم» 29 مرداد ماه در دومين نشست باشگاه كتاب فرهنگسرای انقلاب اسلامی نقد و بررسی می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اين نشست در آستانه سالروز به آتش كشيدن مسجدالاقصي توسط اشغالگران صهيونيست برگزار می‌شود. 

عليرضا سلطان‌شاهی، ریيس مركز مطالعات فلسطين نهاد رياست جمهوری و محمدتقی تقی‌پور، دبيركل جمعيت حاميان قدس به نقد محتوايی اين دو دايره المعارف مصور می‌پردازند. 

با توجه به بهره‌مندی اين آثار از تصاوير و گرافيك خاص، سعيد فرجی، عكاس و مستندساز و بيژن نجمی، گرافيست، این دو دایرةالمعارف را از لحاظ جنبه‌های هنری نقد و بررسی می‌کنند. 

حامد كفاش، مدير توليد اين دو دايرةالمعارف به همراه امير منصوری و اروندملا از پژوهشگران اين دو اثر از ديگر ميهمانان دومين نشست باشگاه كتاب فرهنگسرای انقلاب اسلامی هستند.
 
«دايرةالمعارف مصور فلسطين» و «دايرةالمعارف مصور تاريخ يهوديت و صهيونيسم» پرفروش‌ترين كتاب های حوزه فلسطين در نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران بودند كه با روايتی مصور از سیر تاریخی یهودیت و پیدایش صهیونیسم و فلسطين می‌کوشند مخاطب را در فضای متن قرار داده و با تصویرسازی ذهنی با خود همراه کنند. 

اين نشست روز سه شنبه(29 مرداد) ساعت 17 با حضور فعالان حوزه فلسطين و پژوهشگران موضوع مقاومت و انتفاضه در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. 

فرهنگسرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهيد نواب صفوی، تقاطع پل كميل، ابتدای كميل شرقی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها