سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
انتشار ویرایش دوازدهم «مدیریت استراتژیک»

انتشارات مدیریت صنعتی دوازدهمین ویرایش «مدیریت استراتژیک» را در 14 فصل منتشر کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «مدیریت استراتژیک» عنوان کتابی از تلاش مشترک ریچارد بی‌رابینسون و جان ای، پیرس است که به قلم محمد حسین بیرامی ترجمه و از سوی انتشارات سازمان مدیریت صنعتی به بازار نشر عرضه شده است.

این اثر می‌کوشد با تدوین، پیاده‌سازی و کنترل، مدیریت استراتژیک را تبیین کند.

نویسندگان در توصیف ویژگی‌های کتاب می‌نویسند: «مدیریت استراتژیک به گونه‌ای تدوین شده که نیازهای دانشجویان استراتژی را در محیط به سرعت در حال تغییر قرن بیستم ویکم در سراسر جهان برآورده نماید.» 

ویرایش دوازدهم کتاب تلاشی است برای آماده‌سازی دانشجویان تا تصمیم‌های استراتژیک را در دنیای پرشتاب آینده به راحتی اتخاذ کنند.

نگارندگان کتاب «مدیریت استراتژیک» مواد درسی، موردکاوی و نمایه‌های جدید را در ویرایش دوازدهم مورد بازبینی قرار داده‌اند. از جمله این موارد، اخلاق در کسب و کار، جهانی‌شدن به عنوان مضمونی کانونی،‌ نقش فزآینده و با ارزش شرکت‌هایی که در سراسر جهان توسط زنان یا اقلیت‌ها پایه‌گذاری یا اداره می‌شوند است.

مولفان در ویرایش جدید با تمرکز به مباحث تازه در حوزه مدیریت، اقدام به درج بیش از 20 قاب جدید از استراتژیست‌های برتر و معرفی رهبرانی از چهار گوشه زمین که مثال‌هایی منحصر به فرد از تفکر و رهبری استراتژیک مطرح به شمار می‌روند کرده‌اند.

«مدیریت استراتژیک» در 14 فصل تدوین شده است. مدیریت استراتژیک، ماموریت شرکت و مسوولیت‌های اجتماعی سازمان و اخلاق در کسب و کار عنوان‌های سه فصل نخست کتابند.

سه فصل بعدی کتاب با مباحث محیط خارجی، محیط جهانی، تجزیه و تحلیل داخلی شناخته می‌شود.
 
هفتمین، هشتمین و نهمین فصل‌های کتاب با عنوان‌های اهداف بلندمدت و استراتژی‌‌ها، استراتژی واحد کسب و کار و استراتژی کسب و کار شناخته می‌شوند.

«پیاده‌سازی» عنوان دهمین فصل کتاب است.
چهار فصل پایانی با عناوین ساختار سازمانی، رهبری و فرهنگ، کنترل استراتژیک و نوآوری و کارآفرینی شناخته می‌شود.

«مدیریت استراتژیک» در 712 صفحه، بهای 25 هزار تومان، شمارگان هزارنسخه به همت انتشارات سازمان مدیریت صنعتی منتشر شده است.
خبرنگار: سمیه حسن‌نژاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها