شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
انتشار «گزارش رصد پویای فکری فرهنگی جهان اسلام» با معرفی آثار برتر جهان عرب

پیش شماره چهارم «گزارش رصد پویای فکری فرهنگی جهان اسلام» با معرفی 50 عنوان از کتاب‌های تازه منتشر شده جهان عرب به چاپ رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر با بخش «کتابشناسی» که در آن رصد و بررسی 50 کتاب برتر که اخیرا در جهان عرب به چاپ رسیده‌اند، آغاز شده است. 10 عنوان از این آثار به تفصیل معرفی و تحلیل شده‌اند.

کتاب‌های «الملک محمد ادریس السنوسی» نوشته الحسینی الحسینی معدی، «مذاکرات نیلسون ماندیلا؛ حواری مع نفسی» با ترجمه و تحقق حنان محمد کسروان، «الاتحاد السوفییتی و تاسیس دولة اسرائیل» تالیف امین عبدالله محمود، «السلطة و الاستخبارات فی سوریة» نوشته رضوان زیادة و «ایران و موقوفها من القضایا العربیة» به قلم ولاء علی محمد از جمله آثار این بخش به شمار می‌آیند.

«دین و دولت در جهان عرب»، «بهار عربی؛ انتفاضه و اصلاح و انقلاب»، «گرایش‌های مذهبی و سیاسی در مصر مدرن»، «قطب‌های سه‌گانه؛ مصر ایران و ترکیه» با زیر عنوان «ضرورت متحد شدن این سه کشور برای فرار آمریکا»، «قدرت و هوش در سوریه» و «انقلاب ملت، اسرار ماموریت اتحادیه عرب به سوریه» عنوان‌های فارسی برخی از این آثارند که معرفی و تحلیل تفصیلی آن‌ها در این گزارش جای دارد.

«همایش‌ها و نشست‌های جهان عرب» دومین بخش این اثر است که به رصد همایش‌ها و نشست‌های علمی، سیاسی و فرهنگی جهان عرب اختصاص دارد. در این بخش علاوه بر مکان، اهداف و محورهای جدید جهان عرب، نتایج حاصل از این همایش‌ها به چشم می‌خورد.

«مهم‌ترین اخبار» عنوان بخش بعدی است که به رصد مواضع و دیدگاه‌های جهان عرب در برابر حوادث اخیر اختصاص دارد. فتنه سوریه، اتفاقات مصر، بحرین و اخبار دیگر کشورها از عناوین این بخش هستند.

نخستین چاپ پیش شماره چهارم «گزارش رصد پویای فکری فرهنگی جهان اسلام» را دفتر رصد پویای فکری فرهنگی انقلاب اسلامی (ترجمان) مرداد ماه در 68 صفحه به بهای چهار هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها