شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
بررسی و شناخت نمادهای سكه‌های آخرین شاهان ساسانی

چهارمین جلسه از مجموعه نشست‌های تخصصی سکه در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با موضوع «بررسی و شناخت نمادهای سكه‌های آخرین شاهان ساسانی» یکشنبه (3 شهریورماه) برپا می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به‌نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، چهارمین نشست از مجموعه نشست‌های تخصصی سکه به میزبانی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، یکشنبه (سوم شهریور ماه) با موضوع سکه‌های آخرین شاهان ساسانی برگزار می‌شود. امین امینی، کارشناس سکه، سخنران «نشست تخصصی بررسی و شناخت نمادهای سكه‌های آخرین شاهان ساسانی» خواهد بود. 

تاکنون کتاب‌هایی از وی با موضوع سکه‌های ایران پیش از اسلام منتشر شده است که کتاب «سکه‌های ساسانی» از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. سكه‌های ساسانی مدارک و اسناد ارزشمندی از تاریخ، فرهنگ، هنر و مذهب ایران است. این سكه‌ها هنر و فرهنگ ساسانی را به‌صورت موثق نمایان می‌کنند. سكه‌های این دوره از جنس طلا، نقره، برنز و آلیاژی از سرب و قلع‌ هستند.

«نشست تخصصی بررسی و شناخت نمادهای سكه‌های آخرین شاهان ساسانی»  یکشنبه (سوم شهریورماه) از ساعت 14 در سالن آمفی‌تئاتر موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی خیابان امام خمینی (ره)، خیابان ملل متحد (باغ ملی) برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به آثار موزه‌ای به ویژه دوستداران سکه‌های تاریخی می‌توانند در این نشست حضور داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها