یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
جامعه آرمانی قرآن کریم نوشته شد

کتاب «جامعه آرمانی قرآن کریم» را علی محمدی‌آشنانی نوشته است. این اثر در روزهای گذشته از سوی موسسه بوستان کتاب قم روانه بازار نشر شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب حاضر در چهار فصل به مطالب شناخت مفاهیم بنیادین، جامعه آرمانی در گذر تاریخ، سیمای جامعه آرمانی قرآن و فرآیند و موانع تشکیل جامعه آرمانی قرآنی می‌پردازد.

مخاطبان کتاب «جامعه آرمانی قرآن کریم» در این نوشتار با مضامینی نظیر جامعه در لغت، پیشینه و تعابیر جامعه آرمانی، عوامل و زمینه‌های تدوین آرمان‌شهر، آرمان‌شهر اندیشمندان مسلمان، انسان و زندگی اجتماعی، اصالت فرد و جامعه،‌ شکل حکومت آرمانی، برتری جامعه آرمانی قرآن، اعتدال و میانه‌روی، فلسفه و آثار اتحاد، نهاد و نظام‌های نهادی جامعه آرمانی، موانع تحقق مراحل فرآیند جامعه آرمانی قرآن، جهانی‌سازی و جامعه آرمانی و کیفیت اقامه عدالت آشنا می‌شوند.

در بخشی از کتاب «جامعه آرمانی قرآن کریم» نوشته شده است: «همه جوامع آرمانی بشری، هدف کلی خود را تحقق عدالت و تامین کمال و سعادت آدمی، معرفی کرده‌اند ولی به دلیل آن‌که سعادت، کمال و عدالت، در دیدگاه هر یک، تعریف و مصداق خاصی دارد، اهداف جزیی و تفصیلی آنان بسیار متفاوت می‌گردد، زیرا پیش‌فرض‌های اصولی همچون نحوه نگرش به انسان، غایت را دنیا یا آخرت پنداشتن، مادی‌نگر یا وحی‌مداری، تعاریف ما را از سعادت، کمال و عدالت به طور اساسی تغییر می‌دهد. این کتاب بر اساس نظریات اندیشوران مسلمان و غیرمسلمان درباره آرمانشهر، جامعه آرمانی مطلوب قرآن کریم، هدف، شکل، مراتب و برتری آن را بررسی کرده است.»

نخستین چاپ کتاب «جامعه آرمانی قرآن کریم» با شمارگان یک هزار نسخه، در 324 صفحه به بهای یکصد هزار ريال از سوی انتشارات بوستان کتاب روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط