دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
ژانرهای سینمایی در بوته نقد سرای اهل قلم

کتاب «ژانرهای سينمايی؛ از شمايل شناسی تا ايدئولوژی» نوشته بری كيت گرانت و ترجمه شيوا مقانلو، سه‌شنبه 18 تیر در سرای اهل قلم نقد می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سرای اهل قلم، جلسه نقد و بررسی کتاب «ژانرهای سينمايی؛ از شمايل شناسی تا ايدئولوژی» نوشته بری كيت گرانت و ترجمه شيوا مقانلو، سه‌شنبه، 18 تیر از ساعت 17 تا 19 و با حضور احمد الستی، حمید دهقان‌پور و مترجم کتاب، شیوا مقانلو و با دبیری مهبود مهرنوش در سرای اهل قلم برگزار می‌شود. 

این کتاب در اردیبهشت امسال (1392) با شمارگان هزار و 100 نسخه، 179 صفحه و بهای هشت هزار تومان از سوی انتشارات بيدگل روانه كتابفروشی‌ها شده است. 

الستی فارغ‌التحصیل رشته زیبایی شناسی سینما در مقطع دکترا از دانشگاه تگزاس آمریکا است. 

دهقان‌پور، عضو هیات علمی دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر، نیز فارغ التحصیل رشته ادبیات در مقطع دکترا است. «روایت از کوروساوا»، «تراژدی‌های چهارگانه فردوسی» و «سینمای مستند ایران و جهان» نام برخی از تالیفات منتشر شده اوست. 

شیوا مقانلو، مترجم، محقق و مدرس سینماست. «مکالمات فرانسوی»، «مطالعات سینمایی»، «روی پله‌های کنسرواتوار»، «بونوئلی‌ها» و «فرشته فناکننده» از ترجمه‌های منتشر شده او به شمار می‌آید.

سرای اهل قلم در خیابان انقلاب، ابتدای خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر پلاک 2 واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها