پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
معرفی برنده نخستین جایزه نمایشنامه کودکانه اوتفرید پرویسلر

کارن کولر برای نمایشنامه «رامایانا.یک حماسه قهرمانانه» به عنوان برنده نخستین دوره جایزه نمایشنامه کودکانه اوتفرید پرویسلر برگزیده شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوخ مارک، نوشته این نویسنده که بر مبنای یک حماسه هندی به رشته تحریر درآمده، از میان 141 اثر ارسالی به دبیرخانه این جایزه ارسال شده بود، شایسته کسب این جایزه 10 هزر یورویی شناخته شد و کولر در فستیوال هنری کودکان اشتوتگارت جایزه خود را دریافت کرد.

قرار است نمایشنامه «رامایانا.یک حماسه قهرمانانه» در سپتامبر 2013 در تاتر بروخ زال واقع در ایالت بادن ووتمبرگ به روی صحنه برود.

کارن کولر متولد 1974 در هامبورگ است که به بازیگری، تصویرگری و نویسندگی می پردازد. او توانسته است برای نوشته هایش بورسیه ها و جوایز متعددی را نصیب خود کند.

در توصیف نمایشنامه «رامایانا. یک حماسه قهرمانانه» آمده است: این نمایشنامه یک داستان عظیم را روایت می کند. داستانی که کلید ورود به آن خیال است.این اثر این قابلیت را دارد که در مراکز بزرگ نمایشی به اجرا درآید و دوستی و فراز و نشیب در آن از نظر دور نگه داشته نشده است.

هیات داوران امسال این جایزه متشکل از دکتر سوزانه پرویسلر بیچ، گرد ریتر، کریستین شونه فلدر، فرانسیسکا ترزا شوتس، بیرته ورنر، یولیانه لاخن مایر، فلیکس اشتراسر و انتشارات تینمان بود.

اوتفرید پرویسلر (1923-2013) از بزرگترین نویسندگان آلمانی کتاب‌های کودکان و نوجوانان بود. برخی آثار این نویسنده چون «کرابات»، «هوتسن پلوتس سارق» و «ساحره کوچک» به عنوان محبوب ترین و مشهورترین آثار کودکان به شمار می روند. 32 کتابی که به قلم این نویسنده توانا به رشته تحریر درآمدند به 55 زبان ترجمه و موفق به کسب جوایز بسیار شدند و در سراسر جهان بیش از 50 میلیون جلد فروش داشته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها