شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
جان گرین جایزه کتاب نوجوانانه «بوکستهودر بوله» 2013 را برد

جان گرین، نویسنده آمریکایی برای رمان «سرنوشت یک خیانتکار کثیف است» به عنوان برنده جایزه کتاب نوجوانانه «بوکستهودر بوله» 2013 برگزیده شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این رمان ماه‌هاست که در جمع کتاب های پرفروش بزرگسالان قرار دارد.

شهر بوکستهوده واقع در ایالت نیدرزاخسن با اعلام نام این نویسنده به عنوان برنده این جایزه 5 هزار یورویی اعلام کرد: ما هنوز نمی دانیم که این نویسنده 35 ساله از کسب این جایزه خوشحال می شود یا نه. چون هنوز به او اطلاع نداده ایم.

هیات داوران این جایزه متشکل از 11 نوجوان و 11 بزرگسال رمان جان گرین را از میان 6 نامزد این جایزه که برای چهل و دومین دوره این جایزه برگزیده شده بودند انتخاب کرد و بر حسب سنت این جایزه دلیلی را برای این انتخاب ارایه نداد. قرار است مراسم اهدای این جایزه اوایل سال 2014 میلادی برگزار شود.

رمان «سرنوشت یک خیانتکار کثیف است» داستان دو نوجوان به نام های هاتسل و گوس است که به بیماری سرطان مبتلا هستند و به یکدیگر علاقه دارند. جان گرین 35 ساله پیشتر برای نخستین کتابش با نام «در جستجوی آلاسکا» چند جایزه را نصیب خود کرد. وی همواره به نویسندگی علاقه داشت اما این مساله همواره برایش همچون یک رویای غیر واقعی به نظر می رسیده است تا آن که در سن 20 سالگی این مساله را دریافت که نویسنده شدن می تواند تحقق پیدا کند.

جایزه بوکستهودر بوله یکی از معتبرترین جوایز در زمینه ادبیات آلمانی زبان است که سال 1971 توسط کتابفروشی به نام وینفرید سیمن تاسیس شد. از سال 1981 شهر «بوکستهود» اهدای این جایزه را بر عهده گرفت.از برندگان پیشین این جایزه می توان به گوردون پاوزه وانگ، میشله انده، استفانی مه یر و سوزان کالینز نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها