دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴
فراز و فرود شعر فارسی در دهه‌های 60 و 70 مرور شد

محمدصادق رئیسی، مترجم و پژوهشگر ادبی، گفت در دو اثر پژوهشی وضعیت شعر فارسی در دهه 60 و 70 ایران را مرور کرده است. به گفته وی در این کتاب‌ها نمونه‌هایی از اشعار شاعران و مهم‌ترین وقایع شعری این دو دهه بررسی شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدصادق رئیسی، مترجم و پژوهشگر ادبی، از انتشار دو مجموعه با موضوع بررسی شعر در دهه‌های 60 و 70 خبر داد و گفت: کتاب نخست «بررسی شعر در دهه 60» نام دارد که در آن طی هشت فصل، مهم‌ترین اتفاقات به وقوع پیوسته در دهه 60 ایران بررسی شده است. بررسی اوضاع و احوال شعر، نشریات معتبری که به مسایل مربوط به شعر می‌پرداختند، نمونه‌های از اشعار این دهه و محبوب‌‌ترین شعرهایی که در این بازه زمانی مطرح شدند، از موضوعات مهم مطرح شده در این کتابند.

وی افزود: برخی شاعرانی که در دهه‌های قبل هم حضور داشتند و در دهه 70 مطرح شدند نیز بخشی از این کتاب را به خود اختصاص داده‌اند. در مجموع این کتاب پژوهش در حوزه شعر دهه 60 است.

رئیسی افزود: جلد دوم کتاب هم به همین موضوعات در دهه 70 می‌پردازد و امیدوارم این آثار را در مجموعه‌ای 10 جلدی ادامه دهم که از دوران مشروطه تا معاصر را در بر بگیرد.

رئیسی متولد سال 1351 است. وی تاکنون آثار مختلفی را در حوزه‌های متنوعی چون فلسفه، داستان، شعر و حتی هنر جنگ ترجمه و تالیف کرده است. «دفترچه خاطرات» اثر ژوزه ساراماگو و مجموعه شعر «جمهوری وجدان» اثر شیموس هینی برخی از آثار منتشر شده با ترجمه رئیسی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها