دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
بررسی نقش ارتش در پیروزی انقلاب تا شکست حصر آبادان

کتابی با عنوان «حصرشکنان» به تازگی از سوی انتشارات سوره سبز منتشر شد. این کتاب به نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیروزی انقلاب اسلامی تا شکست حصر آبادان می‌پردازد.-

مدیر انتشارات سوره سبز به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: کتابی با عنوان «حصرشکنان» نوشته شاداب عسکری به تازگی از سوی انتشارات سوره سبز منتشر شد.

محسن صادق‌نیا درباره ویژگی‌های «حصرشکنان» توضیح داد: این کتاب در چهار فصل تالیف شده و نویسنده در نخستین‌ فصل به اهمیت نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته است. از دومین فصل کتاب، عسکری به صدور دستور شکسته شدن حصر آبادان از سوی امام خمینی(ره)، وضعیت رزمی لشکر 77 خراسان و نحوه آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از تهاجم ارتش صدام به ایران پرداخته است.

وی افزود: چهارمین فصل کتاب پر حجم‌ترین بخش اثر است و به دلایل تهاجم ارتش صدام به استان خوزستان، جزییات عملیات ثامن‌الائمه(ع) و واکنش ارتش جمهوری اسلامی ایران نسبت به تهاجم عراق پرداخته است.

مدیر انتشارات سوره سبز «حصر شکنان» را اثری مصور معرفی کرد و ادامه داد: شاداب عسکری این کتاب را با همراهی پژوهشگران دیگر و زیر نظر مستقیم امیر سرتیپ ناصر آراسته، رییس هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی تالیف کرده است.

به گفته صادق‌نیا کتاب «حصر شکنان» در 255 صفحه، هر مطلب را با ارایه سندی درباره آن آورده و از صفحه‌ 195 تا 256 هم به مجموعه‌ای اسناد و تصاویر اختصاص یافته است.

انتشارات سوره سبز کتاب «حصر شکنان» را در قطع وزیری، با شمارگان چهار هزار نسخه و به بهای 150‌ هزار روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها