جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲
هارالد واینریش آثار خود را به بایگانی ادبیات آلمان می سپارد

هارالد واینریش، نویسنده ،شاعر، مقاله نویس ، کارشناس زبان های رومی تبار و دانشمند ادبی آلمانی بخشی از آثارش را به بایگانی ادبیات آلمان در مارباخ می سپارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان،آثار اهدایی وی مشتمل بر مدارک رساله های اصلی، صندوقچه یادداشت ها و هسته اصلی کتابخانه کاری وی است. واینریش 85 ساله پیش‌تر در سال 2002 زمانی که جایزه آدلبرت فون چامیسو را نصیب خود کرد مجموعه کتاب های خود که افزون بر 400 جلد بود را به بایگانی ادبیات آلمان سپرده بود.

واینریش که متولد 1927 در وایمار است به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و مشهورترین روشنفکران و متفکران آلمانی شناخته می شود. او به عنوان نخستین دانشمند آلمانی در کالج فرانسه در پاریس مشغول به کار شد و از سال 1992 تا زمان بازنشستگی اش در سال 1998در این دانشگاه به تدریس مشغول بود.

واینریش در کارنامه کاری خود تدریس زبان های رومی تبار در دانشگاه های کیل، کلن و بیلفلد و کار به عنوان استاد میهمان در دانشگاه های میشیگان و پرینستون را به ثبت رسانده است.او همچنین از  موسسان دانشگاه بیلفلد است و درس «زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی» را به عنوان یک رشته دانشگاهی جدید در دانشگاه مونیخ راه اندازی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها