یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵
«فرش ایرانی» به ویترین کتابفروشی‌ها راه می‌یابد

«فرش ایرانی» نخستین مجلد از مجموعه 14 جلدی «مجموعه مقالات هنرهای ایرانی براساس فهرست ایرج افشار» با گردآوری و ویرایش محمد افروغ منتشر می‌شود. به گفته افروغ، مقالات این کتاب به قلم استادان و محققان آشنا به هنر، صنعت فرش به رشته تحریر درآمده که در نشریات مختلف دهه 30 تا 50 منتشر شده بودند.-

افروغ به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: هم‌اکنون مجموعه مقالات 14 جلدی هنر ایرانی بر اساس فهرست مرحوم ایرج افشار را تدوین می‌کنم که جلد نخست این مجموعه با نام «فرش ایرانی» تا ماه دیگر روانه کتابفروشی‌ها خواهد شد. جلد دوم این مجموعه نیز به «نقاشی ایرانی» اختصاص دارد و هم‌اکنون مراحل آماده سازی آن طی می‌شود. 

وی افزود: مقالات کتاب «فرش ایرانی» همه به قلم استادان خبره و محققان آشنا به هنر – صنعت فرش، مانند سیروس پرهام، آرتور اپهام پوپ، عیسی بهنام و سیاوش آزادی، به رشته تحریر درآمده و در دهه 30 تا 50 در نشریات مختلف منتشر شده بودند. 

این محقق و مدرس در ادامه با اشاره به مهم بودن وجه پژوهشی این مقالات گفت: «فرش ایرانی» ویژگی اسنادی دارد و برای دانشجویان و محققان امروز نکات مفید و ارزشمندی را بازگو می‌کند. لازم است بیان کنم که تمام کتاب‌های این مجموعه 14 جلدی از سوی انتشارات جمال هنر منتشر خواهد شد. 

افروغ همچنین در ادامه به چاپ دوم کتاب «مجموعه مقالات زیبایی شناسی» اشاره کرد: این کتاب نیز مجموعه مقالات ارزشمندی بود که من گردآوری و ویرایش کردم. مقالات این کتاب در حوزه هنر و زیبایی از دیدگاه فلاسفه و حکمای اسلامی است. اصغر فهیمی‌فر، رضا اکبری، علی تاجدینی برخی از نویسندگان ایرانی مقاله‌های این کتاب هستند. همچنین مقاله «زیبایی از منظر غزالی» نوشته «ریچارد اتینگهاوزن» با ترجمه محمد سعید حنایی کاشانی، نیز در این کتاب درج شده است. 

چاپ دوم «مجموعه مقالات زیبایی شناسی» اثر محمد افروغ با شمارگان هزار نسخه، 146 صفحه و بهای هشت هزار تومان از سوی انتشارات جمال هنر روانه کتابفروشی‌ها شده است. 

چاپ پیشین این کتاب در سال 1389 با شمارگان هزار نسخه و بهای چهار هزار و 500 تومان از سوی همین ناشر منتشر شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط