شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
فعالیت کتابخانه‌های سیار در مجتمع‌های بزرگ منطقه 12

فرهنگسرای شهر در راستای ترویج فرهنگ کتابخانی و شهروندی برنامه‌های متعددی را در قالب طرح «هم سایه‌ها» اجرا می‌کند. کتابخانه سیار از ویژه برنامه‌های این طرح‌اند که در مجتمع‌های بزرگ منطقه 12 خدمات‌رسانی خواهند کرد.-

امیر اسماعیلی، معاون آفرینش و اجرایی منطقه 12 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره توضیح داد: برنامه «هم سایه‌ها» با برگزاری پاتوق‌های فرهنگی ایستگاه‌های مشاوره در موضوعات متنوعی نظیر آپارتمان‌نشینی، مشاوره خانواده و کتابخانه سیار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که این طرح از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا پایان سال ادامه می‌یابد، عنوان کرد: هدف اصلی ما اشاعه فعالیت‌های فرهنگی از فرهنگسراها به سطح خانه‌ها بود. 

اسماعیلی افزود: در بخش کتابخانه سیار این طرح هر هفته گروه‌هایی از سوی خانه فرهنگ دردار، خانه فرهنگ خواجوی کرمانی، فرهنگخانه ایروانی، خانه فرهنگ کوثر و خانه فرهنگ امام‌زاده یحیی(ع) کتاب‌هایی را در مجتمع‌های بزرگ منطقه 12 که از قبل شناسایی شده‌اند، عرضه می‌کنند و اعضای این مجتمع‌ها به همراه همسایگان آن‌ها می‌توانند کتاب‌های مور نظر خود را امانت گیرند و هفته‌ آینده آن را با اثر دیگری تعویض کنند یا تحویل مسوولان طرح دهند.

معاون آفرینش و اجرایی منطقه 12 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به این که برنامه هم سایه‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته برگزار می‌شود، بیان کرد: محصولات کتابخانه سیار در موضوعات گوناگون اجتماعی ویژه سایر اعضای خانواده اعم از سالمندان، کودکان و نوجوانان و والدین انتخاب شده‌اند.

در کتابخانه‌های سیار طرح «هم سایه‌ها» دست کم 100 عنوان کتاب در موضوعات متنوع جای دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها