چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
امیر کبیر با چند اثر جدید در حوزه سیاسی به نمایشگاه می‌آید

انتشارات امیرکبیر که در حوزه تولید و نشر کتاب‌های حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی فعالیت دارد با بیش از 240 عنوان کتاب به نمایشگاه بیست و ششم می‌آید. 152 عنوان از این آثار چاپ شده و حدود 89 کتاب دیگر نیز در واپسین مراحل نشرند.-

سعید کرمی، معاون علمی و فرهنگی انتشارات امیر کبیر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در حوزه آثار علوم سیاسی در سال گذشته موفق به نشر 9 اثر شدیم و اکنون چهار اثر سیاسی نیز زیر چاپ داریم.

وی کتاب‌های «جامعه‌شناسی مشارکت سیاسی» اثر رحمت‌الله معمار، «کدام حکمت؟ کدام حکومت؟» نوشته حجت‌الاسلام داود مهدوی‌زادگان، «تعامل جبهه ملی و جنبش اسلامی ایران» تالیف سعید باوریان و «گفتمان اصولگرایی در ایران بعد از انقلاب» نوشته ابراهیم ایران‌نژاد را کتاب‌های حوزه علوم سیاسی این مرکز نام برد که برای ارایه در نمایشگاه کتاب منتشر خواهند شد.

معاون علمی و فرهنگی انتشارات امیر کبیر از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان فضایی برای معرفی تازه‌های نشر یاد کرد و گفت: ناشران این فرصت را دارند تا در فضای ایجاد شده به دلیل تراکم بازدیدکنندگان و مخاطبان نمایشگاهی و به واسطه تخفیف‌های ارایه شده آثار فراوانی را عرضه کنند.

وی یکی دیگر از کارکردهای فرهنگی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ایجاد عرصه‌ای برای تعامل نویسندگان و پدیدآورندگان کتاب‌ها با مخاطبان دانست و بیان کرد: به واسطه نشست‌های نمایشگاهی و هماهنگی‌هایی که ناشران برای حضور مولفان و مترجمان در غرفه‌ها انجام می‌دهند، مخاطبان می‌توانند به طور مستقیم صاحبان آثار را ببینند و علاوه بر بیان نقطه نظرات خود، پاسخ سوالاتشان را نیز دریابند. 

کرمی در پایان توصیه کرد: عموم مخاطبان برای استفاده بهینه از فضای نمایشگاه بین‌المللی و افزایش توشه‌های این بازدید علمی می‌توانند پیش از ورود به نمایشگاه با مراجعه به سایت‌های اینترنتی ناشران از این آثار آگاهی یابند و به شکل جهت‌دار و هدفمند در نمایشگاه بیست و ششم حضور یابند. 

اسامی تمامی کتاب‌های موجود در نمایشگاه بیست و ششم در پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه خانه کتاب نیز اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط