سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
انتشار «درآمدی نو به منطق نمادین: منطق محمول‌ها»

کتاب «درآمدی نو به منطق نمادین: منطق محمول‌ها» از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شد. تمرین‌های مختلفی در این کتاب طراحی شده است که می‌تواند به فهم منطق محمول‌ها به دانشجویان کمک کند.-

دکتر رضا اکبری، مترجم کتاب «درآمدی نو به منطق نمادین: منطق محمول‌ها» درباره این اثر به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این کتاب برگرفته از ترجمه فصل‌های هفتم تا سیزدهم کتاب «درآمدی نو به منطق و فلسفه» است. 

وی ادامه داد: انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) فصل‌های مختلف این کتاب انگلیسی را در قالب سه کتاب «درآمدی نو به منطق نمادین: منطق محمول‌ها»، «درآمدی نو به منطق نمادین: منطق جمله‌ها» و «درآمدی نو به منطق نمادین: منطق‌های بی‌بدیل» منتشر کرده است.

وی افزود: در کتاب «درآمدی نو به منطق نمادین: منطق محمول‌ها» منطق محمول‌ها یا منطق سورها بررسی می‌شود؛ منطقی که هم با ساختارهای درونی جمله‌های مرکب و هم با ساختار درونی جمله‌های اتمیک سر و کار دارد. با استفاده از این منطق می‌توانیم اعتبار بسیاری از استدلال‌های معتبر را اثبات کنیم؛ استدلال‌هایی که نمادین‌ شدن آن‌ها در منطق جمله‌ها معتبر نیست.

به گفته این مدرس دانشگاه، این کتاب اثری آموزشی و دانشگاهی است که می‌تواند به فهم منطق محمول‌ها به دانشجویان کمک کند. کتاب برای مقطع کارشناس رشته منطق قابل استفاده است و سعی شده تا مفاهیم پیچیده را با زبان ساده شرح دهد.

وی با اشاره به این‌که در هرفصل سوالاتی طرح شده است، افزود: دانشجویان با حل تمرین‌های این اثر می‌توانند منطق محمول‌ها را یاد بگیرند. تمرین‌ها نیز از ساده به دشوار طراحی شده است.

اکبری تاکید کرد: در پایان هر فصل نیز اصطلاحات مهم هر فصل تعریف شده است. تمرین‌های زوج کتاب نیز حل شده تا امکان مقایسه برای مخاطب فراهم شود. از سوی دیگر، در پایان کتاب نیز واژه‌نامه‌ای به صورت انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی تهیه شده است که این امکان را به مخاطب می‌دهد تا با معادل‌های فارسی اصطلاحات منطقی آشنا شود. 

این مدرس دانشگاه یادآور شد: بهتر است مخاطبان پیش از مطالعه این کتاب، کتاب «درآمدی نو به منطق نمادین: منطق جمله‌ها» را مطالعه کنند.

چاپ سوم کتاب «درآمدی نو به منطق نمادین: منطق محمول‌ها» تالیف پل تیدمن و هاوارد کهین با ترجمه رضا اکبری از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) با شمارگان هزار نسخه و به بهای 95 هزار ریال در سال 91 منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط