سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
اصفهان میزبان پنجمین دوره مسابقات مهرورزی است

پنجمين دوره مسابقات مهروزری در تعطیلات نوروز امسال در کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان برگزار می‌شود.-

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این مسابقات با هدف تقويت قدرت نگارش، ايجاد همدلي بين اعضای خانواده، معرفي منابع فاخر و پركردن اوقات فراغت خانواده‌ها پیش‌بینی شده است.

غلامرضا یاوری افزود: مخاطبان این مسابقات که به مناسبت نوروز سال 1392 برگزار می‌شود، دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی‌اند.

وی با بیان این‌که کودکان و نوجوانان می‌توانند با مشارکت اعضای خانواده در این مسابقه شرکت کنند، یادآور شد: دفترچه این مسابقه داراي هفت صفحه نويسندگي، شش صفحه خاطره نويسي و یک صفحه خلاصه‌نويسي است که شرکت‌کنندگان باید مطالبشان را در آن بنویسند.

یاوری اظهار کرد: در چهار دوره گذشته نوجوانان استقبال بسیار خوبی از مسابقه مهرورزی داشتند. دو جایزه برای برگزیدگان شهرستانی و استانی این مسابقه در نظر گرفته شده است.

وی درباره برندگان شهرستان‌های استان اصفهان توضیح داد: تعداد برندگان شهرستاني يك دهم دفترچه‌هاي تكميل‌شده خواهد بود، یعنی اگر در هر شهرستان تعداد دفترچه‌هاي تكميل شده كمتر از عدد 10 باشد، يك نفر برنده خواهد شد.

به گفته یاوری، تعداد برندگان استاني نیز يك صدم دفترچه‌هاي تكميل شده هر استان خواهد بود و به ازای هر 100 نفر، یک برگزیده خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که آخرين مهلت تحويل دفترچه‌ها از سوی شركت‌كنندگان 31 فروردين 92 است، یادآور شد: ارزيابي دفترچه‌ها به عوامل مختلفی مانند تميزي دفترچه و خوانا بودن مطالب بستگی دارد. همچنین در خاطره‌نويسي و نويسندگي توجه به معيارهايي مانند نثر روان، انسجام مطالب، جذابيت نگارش، جمع‌بندي و پايان مناسب در اولویت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط