یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
بزرگداشت اديبان درگذشته استان فارس در سال 91

مراسم بزرگداشت پنج نفر از بزرگان ادبی و فرهنگی استان فارس که در سال 91 چهره در نقاب خاک کشیدند، پنجشنبه (17 اسفند ماه) در شهر شیراز برگزار می‌شود.-

مدیر انتشارات نویدشیراز، یکی از متولیان مراسم، با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: در این مراسم «هوشنگ فتی» پژوهشگر و محقق حوزه حافظ و عرفان، «رحیم فتحعلی‌زاده» نویسنده و آهنگساز، «جهانشاه سی‌سختی» نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار، «محمدمهدی مدرس» روزنامه‌نگار، نویسنده و منتقد ادبی و «جمشید صداقت‌کیش» نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت استان فارس تجلیل می‌شوند.

داریوش نویدگویی افزود: این مراسم با هدف گرامیداشت یاد و خاطره این پنج ادیب فرهیخته و همچنین آشنایی نسل جوان با آنان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این‌که این پنج فعال حوزه فرهنگی، شهرتی کشوری و حتی بین‌المللی داشته‌اند، اظهار کرد: ضروری است که استان فارس به عنوان مهد و گهواره تولد این اندیشمندان، نشست و برنامه‌ای ارزشمند و در خور شان آنان را برگزار کند.

نویدگویی همچنین درباره برگزارکنندگان این مراسم یادآور شد: کانون ادب و هنر پارس، انجمن یاران یکشنبه، انتشارات دانشنامه پارس، بنیاد فرهنگی زهرا سعادت و برخی رسانه‌های محلی در برپایی مراسم نقش دارند.

به گفته وی، معرفی وجوه مختلف شخصیتی، نویسندگی، قلم و ادبی این افراد از زبان نزدیکان، دوستان و آشنایان، یکی از برنامه‌های این مراسم به شمار می‌آید.

نویدگویی یادآور شد: برگزاری مراسم شعرخوانی و شب شعر نیز یکی دیگر از برنامه‌های این مراسم است.

مراسم بزرگداشت پنج نفر از بزرگان ادبی و فرهنگی استان فارس پنجشنبه (17 اسفند ماه) از ساعت 17 تا 19 در تالار احسان واقع در خیابان مالی‌آباد، میدان احسان برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط