چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۱
رابطان فرهنگی کتابخانه‌های فارس گرد هم جمع شدند

گردهمایی رابطان فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس ساعتی پیش در شهر داراب این استان آغاز شد.-

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت:امروز 25 بهمن  30 رابط فرهنگی فعال در استان‌ فارس از 27 شهرستان برای رایزنی و تبادل نظر دور هم جمع شده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن اسماعیل‌پور افزود: در این گردهمایی ابوالقاسم مقیمی، مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کرامت قاسمی، فرماندار داراب حضور دارند.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که در این گردهمایی دنبال می‌شود، اظهار کرد:‌ برپایی نشست تخصصی بررسی مشکلات اداره‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده این مراسم است.

اسماعیل‌پور همچنین درباره برنامه‌هایی که برای این گردهمایی پیش‌بینی شده است توضیح داد: هدف‌گذاری فرهنگی در سال جدید برای رشد فضای فرهنگی کتابخانه‌ها و ترسیم نقشه راه در اداره کتابخانه‌ها از دیگر موضوعاتی است که امروز بررسی می‌شوند.

به گفته وی، کتابخانه‌ها به عنوان یکی از محوری‌ترین ابزار مقابله با جنگ نرم نقش مهمی در جامعه دارند و رابطان فرهنگی به عنوان افرادی که کارها و برنامه‌های فرهنگی را دنبال می‌کنند، باید با این برنامه‌ها آشنا باشند.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان فارس یادآور شد: رابطان فرهنگی وظیفه برگزاری مسابقات و طرح‌های فرهنگی ابلاغی از نهاد کتابخانه‌های عمومی و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های فرهنگی را به عهده دارند.

اسماعیل‌پور افزود: معرفی برترین رابطان فرهنگی استان فارس نیز از دیگر برنامه‌های این گردهمایی به شمار می‌آید که در آن رابطانی که در طرح‌های خود نوآوری دارند به عنوان افراد برگزیده انتخاب می‌شوند.

گردهمایی رابطان فرهنگی اداره کتابخانه‌های عمومی استان فارس تا عصر امروز در هتل شاهپور شهر داراب ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط