یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹
«چریک پیر» از سرلشکر شهید حسن آبشناسان می‌گوید

شرحی از زندگی امير شهيد سرلشكر حسن آبشناسان را مژگان حضرتیان‌فام با عنوان «چریک پیر» به انتشارات سوره سبز سپرد.-

مژگان حضرتیان‌فام در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از نگارش اثری با نام «چریک پیر» خبر داد و اظهار کرد: در این کتاب به صورت داستانی زندگی شهید حسن آبشناسان را بیان کرده‌ام. 

وی درباره ویژگی‌های اثرش توضیح داد: آثار زیادی درباره شهید آبشناسان تالیف شده است. من در روایتم از شهید آبشناسان کوشیده‌ام آموزه‌هایی را در کنار روایت به جوانان یادآور شوم و داستانم به گونه‌ای باشد که جوانان ضمن خواندن یک داستان، نکات ارزنده‌ای را نیز فرا گیرند.

حضرتیان‌فام، فرماندهی تکاوران کوهستان و تکاوران تیپ دوم حمزه، استادی دانشگاه دافوس و فرماندهی قرارگاه سید‌الشهدا(ع) را از  سِمَت‌های شهید حسن آبشناسان عنوان کرد و گفت: در جریان عمیات «قادر دو» با آن‌که شهید آبشناسان درجه سرتیپی داشت، عنوان خود را به مرتبه فرماندهی کاهش داد تا این عملیات به خوبی به سر‌انجام برسد. چنین آموزه‌هایی در زندگی شهید آبشناسان بسیارند و در کتابم کوشیده‌ام آن‌ها را بازگو کنم.

نویسنده کتاب «سرو صبور» شجاعت، تلاش و ایمان را از نکات برجسته شخصیت شهید آبشناسان دانست و اظهار کرد: شهید آبشناسان همواره می‌کوشید بهترین بهره را از فرصت‌هایش ببرد. برای نمونه او در سن 40 سالگی آموزش چتربازی را گذراند تا برای جوانان نکته‌ای آموزنده باشد.

وی که پیشنهاد تالیف کتاب «چریک پیر» را از انتشارات سوره سبز پذیرفته، درباره منابع مورد استفاده‌اش در این کتاب توضیح داد: علاوه بر مطالعه کتاب «شیر صحرا» نوشته علیرضا پوربزرگ، از آثار انتشارات سوره سبز در این زمینه مانند «اطلس نبرد‌های ماندگار» و «هم‌پای صاعقه» هم بهره گرفته‌ام. همچنین پرونده شهید آبشناسان در بنیاد شهید و یادداشت‌های شخصی او را که خانواده‌اش به بنیاد شهید سپرده بودند هم مورد مطالعه قرار داده‌ام.

حضرتیان‌فام در این‌ باره افزود: برای نگارش «چریک پیر» کتاب مصاحبه‌هایی هم با خانواده شهید (همسر و پسر شهید آبشناسان) انجام دادم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها