چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲
وانت‌‌ها به جست‌وجوی کتاب فرسوده می‌روند

مدیرکل کتابخانه‌های استان یزد از طرح اعزام وانت‌های جمع‌آوری کتاب‌های فرسوده به خیابان‌ها و محلات شهرها و روستاهای استان یزد در ماه‌های آتی خبر داد.-

محمد حسین پارساییان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به ضرورت ساماندهی کتاب‌های کهنه و متروک مانده در انبار خانه‌ها اظهار کرد: به‌زودی وانت‌های جمع‌آوری کتاب‌های فرسوده به شهرها و روستاها می‌روند و در خیابان‌ها و کوچه‌ها، مردم را به اهدای کتاب‌های کهنه و قدیمی تشویق می‌کنند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های استان یزد گفت: هدف ما از طرح جمع‌آوری کتاب، ساماندهی و بازیافت کتاب‌های کهنه و فرسوده است، زیرا معتقدیم که حتی اگر 50 درصد این کتاب‌ها هم پاره باشند، ارزش این را دارد که برای 50 درصد کتاب‌های تقریبا سالم، چنین طرحی را دنبال کنیم.
 
پارساییان عنوان کرد: بسیاری از کتاب‌هایی که در انباری خانه‌ها خاک می‌خورند، کتاب‌هایی بلاتکلیف‌‌اند که دیگر به‌درد صاحبانشان هم نمی‌خورند و به تدریج پوسیده و در زباله‌ها دور انداخته می‌شوند.
 
وی بیان کرد: کتابخانه‌های ما توان بازیافت و ساماندهی این‌گونه کتاب‌ها را دارند و کتاب‌های جمع‌آوری شده پس از بازنگری کارشناسان، در مخزن کتابخانه‌ها قرار می‌گیرند و در اختیار عموم گذاشته می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط