یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶
مدیریت ریسک به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «مدیریت ریسک و موسسات مالی» اثر جان هال با ترجمه عباس و اصغر بخشیانی منتشر شد. به گفته یکی از مترجمان، کاربردی بودن مطالب و بیان مثال‌های حقیقی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتابند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «مدیریت ریسک و موسسات مالی» حاوی اطلاعاتی به‌روز و کاربردی در دنیای واقعی برای مدیریت ریسک است که به تفاوت بازده پیش‌بینی شده و بازده واقعی می‌پردازد.

اصغر بخشیانی، یکی از مترجمان این کتاب، معتقد است جان هال، نویسنده این کتاب، وجهه‌ای مطرح در حوزه امور مالی دارد و بسیاری از آثارش در این حوزه شناخته شده‌اند.

«بنگاه‌های اقتصادی بخشی از درآمد خود را با انتخاب نوع ریسک‌ها و مدیریت صحیح آن‌ها کسب می‌کنند.» بخشیانی با بیان این مطلب ادامه داد: مدیریت ریسک، به عنوان یکی از اصول مهم سرمایه‌گذاری، هدفش افزایش کارایی در سازوکارهای مالی سازمان‌هاست.

وی این کتاب را دارای مطالبی جدید در حوزه سرمایه‌گذاری و مدیریت ریسک دانست و درباره کاربرد آن‌ها در سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی ایران گفت: برخی از مباحثی که «هال» در این کتاب مطرح می‌کند هنوز وارد ایران نشده و مدیرانی که می‌خواهند مدیریتی آینده‌نگر و مناسب داشته باشند باید با این موضوعات آشنایی داشته باشند.

کاربردی بودن این کتاب موضوع دیگری بود که بخشیانی به آن اشاره کرد و با بیان این‌که مدیریت ریسک یکی از وظایف اصلی موسسات مالی است توضیح داد: نویسنده در این اثر، مثال‌های متعددی را آورده و این‌گونه کتاب «مدیریت ریسک و موسسات مالی» را به متنی کاربردی تبدیل کرده است. این در حالی است که در اغلب کتاب‌ها، روش‌های نظری در قالب تئوری‌های مختلف بیان می‌شوند.

بازارها و محصولات مالی، «معامله‌گران چگونه ریسک را پوشش می‌دهند»، «ریسک نرخ بهره»، «تغییرپذیری»، «همبستگی و رابط‌ها»، «تنظیم قوانین و مقررات بانکی و بال 2»، «معیار VAR»، «رویکرد شبیه‌سازی تاریخی»، «رویکرد مدل‌سازی»، «ریسک اعتباری»، «مشتقات اعتباری»، «ریسک عملیاتی»، «ریسک مدل و ریسک نقدشوندگی» و «مشتقات آب و هوا، انرژی و بیمه» برخی از عناوین فصل‌های مختلف این کتابند.

به گفته بخشیانی، علاوه بر دانشجویان رشته‌های مالی، مدیران بنگاه‌های اقتصادی، کارشناسان موسسه‌های مالی گوناگون از جمله بانک‌ها و فعالان بورس می‌توانند از مطالب این کتاب استفاده کنند. 

نسخه اصلی این کتاب با عنوان «Risk Management and Financial Institutions» در سال 2007 منتشر شده بود.

کتاب «مدیریت ریسک و موسسات مالی» اثر جان هال با ترجمه عباس و اصغر بخشیانی منتشر شد. انتشارات «سازمان مدیریت صنعتی»، این کتاب را با شمارگان دو هزار و 200 تومان، در 536 صفحه و به بهای 16 هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها