دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
انتخاب کتابخانه‌ «مهدوی» زنجان به عنوان کتابخانه‌ بر‌تر فرهنگی

مدیر روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: اداره‌ کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور،کتابخانه‌ عمومی احمد مهدوی را به عنوان کتابخانه‌ عمومی بر‌تر کشور در زمینه‌ فعالیت‌های فرهنگی انتخاب و معرفی کرده است._

سید حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: از جمله فعالیت‌های فرهنگی این کتابخانه می‌توان به مشارکت فعال در برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، وجود کافی‌نت در محوطه کتابخانه و به کارگیری ظرفیت آن برای مشارکت دادن اعضا در مسابقات کتابخوانی آنلاین اشاره کرد.

وی افزود: برگزاری مسابقات نقاشی و سرگرمی برای کودکان به صورت مرتب و استفاده از مروجان قصه‌گو در بخش کودک، برگزاری فعالیت‌های فوق برنامه از قبیل حافظ‌خوانی، کارگاه‌های داستان‌نویسی، فن شعر، شاهنامه خوانی، مثنوی خوانی، قصه گویی، کتابخوانی، نمایش خلاق و ... از سوی استادان استانی در قالب کانون‌های ادبی بزرگسال و کودک و نوجوان، از دیگر برنامه‌های این کتابخانه به شمار می‌آیند. 

محمدی با بیان این‌که کتابخانه عمومی شبانه‌روزی «حاج احمد مهدوی» از کتابخانه‌های خیـّری استـان زنجان است گفت: این کتابخانه توسط طاهره مهدوی، فرزند زنده‌یاد حاج احمد مهدوی، در زمینی به مساحت هزار و ۳۹۰ متر مربع با زیربنای هزار و ۴۴۰ متر مربع در دو طبقه بین شهرک نصر و آزادگان  احداث شده است.

مدیر روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی زنجان در ادامه گفت: کتابخـانه مهـدوی با بیش از ۱۹ هزار نسخـه کتـاب، ۹۰۰ عنوان لوح فشرده، ۸۷ عنوان نشریه و بیش از ۱۳۰۰ نفر عضو فعال، دارای بخش‌های مختلفی از جمله مخزن اصلی کتاب، مرجع، سالن مطالعه برادران وخوهران به صورت مجزا، دفاع مقدس، نشریات، خدمات اینترنتی، نمایه مقالات و نشریات، تازه‌های کتاب، محققان، زنجان‌شناسی، دیداری و شنیداری، کودکان، مسابقات فرهنگی، کانون ادبی است.

محمدی اظهار کرد: همچنین این کتابخانه از اسفند ماه سال ۱۳۹۰ برای جلب رضایت اعضا و مراجعان و با هدف استفاده مناسب پژوهشگران، استادان، دانشجویان، دانش‌آموزان، اعضای کتابخانه‌های عمومی و دیگر علاقه‌مندان شیفت شبانه‌ فعالیت خود را آغاز کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط