سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
«گلستان سعدی» حسن‌زاده از راه می‌رسد!

بازآفرینی فرهاد حسن‌زاده از «گلستان سعدی» تا هفته آینده به دست مخاطبان نوجوانش می‌رسد. این در حالی است که کتاب «پیتیکو پیتیکو» این نویسنده به تازگی به بازار کتاب راه یافته و جلد سوم مجموعه «کوتی کوتی» وی نیز تا نمایشگاه کتاب سال آینده به چاپ می‌رسد.

فرهاد حسن‌زاده در گفت‌و‌گو با«ایبنا نوجوان» گفت: به تازگی از من کتابی به چاپ رسیده که قرار است روز سه‌شنبه رونمایی شود. این کتاب «گلستان سعدی» نام دارد و از سوی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

نویسنده رمان «هستی» اظهار کرد: حدود سه سال قبل قرارداد کتاب «گلستان سعدی» را با حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی بستم. این کتاب در راستای مجموعه‌ای ۱۰ جلدی از آثار شاعران و نویسندگان ایرانی منتشر می‌شود. البته همه مجلدات این مجموعه قرار بود با یکدیگر منتشر شوند، در حالی که هنوز خبری از انتشار آن‌ها نیست. 

وی افزود: برای نگارش این کتاب باید از میان حکایت‌هایی که در گلستان وجود داشت، حکایت‌هایی را انتخاب می‌کردم که برای مخاطب نوجوان جذاب بود. بنیان گلستان سعدی کوتاه‌نویسی و بازی‌های زبانی است. برای بازآفرینی این کتاب از بازی‌های زبانی نثر و فضاسازی حکایات استفاده کردم و در مجموع برای نگارش این کتاب ۱۸ حکایت از گلستان ‌بازآفرینی شد.

حسن‌‌زاده درباره‌ی کتاب تازه منتشر شده دیگرش گفت: «پیتیکو پیتیکو» کتابی است شامل ۳ داستان که قرار بود سال گذشته به چاپ برسد، ولی در چاپ آن وقفه ایجاد شد. این کتاب که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری به چاپ رسیده، قالبی طنز دارد و داستان‌‌‌های آن‌‌ها از یکدیگر مجزی هستند.

وی درباره‌ی دیگر کتاب آماده‌ چاپش نیز گفت: جلد دوم و سوم مجموعه‌ی «کوتی کوتی» هم اکنون در مرحله‌ی تصویرگری است. نخستین کتاب از این مجموعه سال ۱۳۸۸ به چاپ رسید و با استقبال مخاطبان روبرو شد. هدی حدادی‌فر تصویرگری این مجموعه را انجام می‌دهد. به احتمال زیاد جلد دوم و سوم از این مجموعه، در بهار سال ۹۲ به چاپ خواهند رسید.

نویسنده کتاب «سفر به خیر سلطان سنجر» اظهار کرد: کتابی دیگر نیز دارم که قرار است به زودی چاپ و وارد بازار شود. این کتاب «درختی که خوابش می‌آمد» نام دارد و هم اکنون در انتشارات پیدایش مراحل چاپ را سپری می‌کند. تصویرگری این کتاب اثر سارا خرامان است. داستان این کتاب به فصل‌های سال اشاره کرده. در این داستان درختی قرار است، قصه‌ای را تعریف کند اما به خواب زمستانی می‌رود و در وسط داستان می‌خوابد. مخاطب این داستان کودکان پیش دبستانی هستند.

حسن‌زاده درباره‌ی کتاب‌های تجدید چاپی‌اش نیز گفت: به تازگی دو کتاب از من تجدید چاپ شده‌اند. «هندوانه به شرط عشق» به دست نشر چرخ و فلک به چاپ ششم رسید و حدود یک ماه قبل نیز کتاب «در روزگاری که هنوز پنجشنبه و جمعه اختراع نشده بود» پنجمین چاپ خود را تجربه کرد. این دو کتاب،‌ در قالب طنز هستند.

فرهاد حسن‌زاده متولد بیستم فروردین ۱۳۴۱ در آبادان است. او از نویسندگانی است که در تمامی حوزه‌های ادبی از داستان کودکان، نوجوانان تا رمان برای بزرگسالان دست به قلم برده ‌است. حسن‌زاده نوشتن را از دوران نوجوانی با نگارش نمایشنامه و داستان آغاز کرد. جنگ ایران و عراق و مهاجرت از آبادان باعث شد مدتی از نوشتن باز بماند، ولی در سال ۱۳۷۰ اولین کتابش به نام ماجرای «روباه و زنبور» در شیراز چاپ شد و از آن پس به شکل حرفه‌ای قدم به دنیای نویسندگی در حوزه‌ی ادبیات کودکان و نوجوانان گذاشت. از حسن‌زاده تا کنون بیش از ۶۰ اثر چاپ شده‌ است. برخی از آثار او به زبان‌های انگلیسی، مالایی و چینی ترجمه و انتشار یافته‌اند. 

براساس برخی از کتاب‌های این نویسنده، انیمیشن و e-book تهیه شده ‌است. «هستی»، «روزنامه‌ی سقفی همشاگردی» و «پری نازه دست درازه» برخی از آثار حسن زاده‌اند. 

رمان «هستی» این نویسنده رتبه نخست جایزه بهترین رمان نوجوان امروز را از آن خود کرد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها