شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
برپايي ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب در کتابخانه‌های استان آذربایجان شرقی

ویژه‌برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی در بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی، «حسن خدایی» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان در جلسه هماهنگی برگزاری بیستمین دوره هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی با ابلاغ آیین‌نامه برگزاری جشن هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مسوولان کتابخانه‌های عمومی استان، برنامه‌های این هفته را تشریح کرد.

خدایی گفت: در آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و با توجه به دهه پیشرفت و عدالت و در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با کتابداران کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مبنی بر اهمیت کتاب، تقویت کتاب و کتابخوانی در جامعه، برنامه‌های متنوعی در سطح کتابخانه‌ها، شهرستان‌ها و اداره کل کتابخانه‌های استان آذربایجان شرقی برگزار خواهند شد.

وی برگزاری مراسم تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی در سه سطح کتابخانه‌ها، شهرستان‌ها و استان، برگزاری جلسات قصه‌خوانی و روخوانی کتاب با حضور خانواده‌ها برای کودکان، تبلیغ و ترویج اهدای کتاب به کتابخانه، برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب و مسابقات فرهنگی و کتابخوانی متنوع برای گروه‌های مختلف سنی به صورت آنلاین و مکتوب را از  برنامه‌های کتابخانه‌ها در طول هفته کتاب عنوان کرد.

خدایی با اشاره به خدمات ویژه کتابخانه‌ها در طول این هفته گفت: ادارات کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان‌ها علاوه بر انعکاس عملکرد فعالیت‌ها با ارایه خدماتی نظیر عضویت رایگان مراجعان کتابخانه‌ها، برنامه بازدید عموم از کتابخانه‌ها با عنوان «هر روز با کتاب و کتابخانه»، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و عضوگیری در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور در خدمت هموطنان خواهند بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: اکنون فرایند بازسازی و مقاوم‌سازی کتابخانه‌های آسیب‌دیده در زلزله اخیر در مراحل پایانی قرار دارد و در هفته کتاب شاهد بازگشایی مجدد این کتابخانه‌ها خواهیم بود.

همچنین وی از افتتاح سه باب کتابخانه عمومی سیه‌رود جلفا، کُشکسرای مرند و علامه جعفری(ره) محله احمدآباد تبریز در هفته کتاب خبر داد.

خدایی عنوان کرد: امسال نیز همایش بزرگ تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی استان با حضور فرهیختگان و خادمان این عرصه برگزار می‌شود و از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در حوزه‌های مختلف قدرداني خواهد شد.

هفته کتاب از 20 تا 27 آبان‌ماه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط