شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
نخستین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی فراخوان داد

نخستین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی با هدف اعتلای هنر نمایشنامه‌نویسی فراخوان داد. نمایشنامه‌های منتخب و برگزیده این جشنواره منتشر خواهند شد. این جشنواره را بنیاد ادبیات نمایشی با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، این فراخوان با هدف ارتقا و اعتلای هنر نمایشنامه‌نویسی، پیوند و گسترش تئاتر در جامعه، شناسایی و معرفی نمایشنامه‌های ارزنده و فاخر به جامعه هنری، ایجاد فضای مناسب برای کشف استعدادهای تازه و تشویق و حمایت از نمایشنامه‌نویسان در تولید آثار فاخر به منظور توسعه ادبیات نمایشی، اعلام شده است.

نخستین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی بنیاد ادبیات نمایشی با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می‌شود. بخش ویژه این جشنواره به موضوع زندگی، ابعاد شخصیت، کرامات و آموزه‌های رسول مهربانی و امید حضرت محمد مصطفی (ص) اختصاص دارد.

دیگر بخش‌های این جشنواره به «نمایشنامه های کودک و نوجوان» و «نمایشنامه های بزرگسالان» اختصاص داشته و زمان برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان 21 فروردین 1392 همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی است.

بنابر این فراخوان اولویت‌های موضوعی جشنواره عبارتند از: «توجه به مفاهیم و مضامین اخلاقی»، «ترویج و گسترش مکارم و فضایل اخلاقی»، «معرفی فرهنگ و سنن و باورهای ملی و دینی»، «معرفی مفاخر دینی، فرهنگی، علمی و اجتماعی»، «مضامین تربیتی و اخلاقی در پرورش کودکان و نوجوانان».

کلیه علاقه‌مندان باید سه نسخه از نمایشنامه خود به همراه فایل PDF یا WORD آن را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. همچنین نمایشنامه‌های ارسالی نباید تاکنون در هیچ جشنواره یا مسابقه نمایشنامه‌نویسی شرکت کرده و یا اجرا شده باشند.

مهلت ارسال آثار حداکثر تا پایان وقت اداری سه‌شنبه 30 بهمن 1391 اعلام شده است. 

نمایشنامه‌های برگزیده از سوی ستاد جشنواره به چاپ خواهند رسید. همچنین این نمایشنامه‌ها بر اساس ضوابط شورای حمایت از آثار نمایشی و پس از طی مراحل اولیه، برای اجرای عمومی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها